100/ S4, Tenningslås gåen?

Anbefalte innlegg

Har irritert meg over at eg ikkje får høyre på radio på ferger o.l. fordi stereoanlegget har slått seg av når eg skrur av motoren. Har no funnet løysing på problemet (etter tips her på forumet, Takker!) ved å hente styresignalet til spilleren fra "nøkkel i tenninga" ledninga (rød med gul stripe trur eg den var).

Spørsmålet er:

Er tenningslåsen min gåen, eller har den ikkje 1.stille som Mazda-en min hadde?

Reagerer også på at sigarett-tenneren har konstant spenning. Eg må huske på å ta ut det som måtte vere tilkobla for å spare batteriet. Er dette korrekt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i alle mine eldre vag biler har jeg hatt stereoen kobla med konstant + for å kunne bruke den uten at tenninga er på. Tror ikke de hadde gjort no me det i '93 heller. Sig.tenneren har nok konstant 12v originalt ja, har alltid vært her jeg har henta strøm til radion..

Er jo alikevel en smal sak å koble et rele på sig.tenneren med styring fre f.eks stereokabelen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i alle mine eldre vag biler har jeg hatt stereoen kobla med konstant + for å kunne bruke den uten at tenninga er på. Tror ikke de hadde gjort no me det i '93 heller. Sig.tenneren har nok konstant 12v originalt ja, har alltid vært her jeg har henta strøm til radion..

Er jo alikevel en smal sak å koble et rele på sig.tenneren med styring fre f.eks stereokabelen...

Takker. Greit å vite at det ikkje er noko som er gåent.... da er det som regel meir som ryker ganske snart.

Må no seie at dette er er ei overraskende "simpel" løysing da. Alle andre biler eg har/ har hatt har dette mellomstillet.

Fungerer topp no etter at eg kobla meg inn på "nøkkel i tenninga" ledninga. Har vurdert ei slik rele-styring av sig.tenner-uttaket slik som du foreslår. Nokon som veit om sig.tenneren i baksetet er kobla på samme ledninga, slik at man får slått av der og? (det høyrest mest logisk ut, så eg går nesten utifra det... ei smal sak å måle seg fram til det uansett).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok samme funksjon på tennern bak.. uansett, den relekoblinga burde vel ta ca. 1/2 time... inkludert løsning av midtkonsoll å sånn. er jo bare å klippe plussen til tennern, smekke releet imellom åsså hente en styrestrøm fra stereokabelen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.