#1 Skrevet Januar 19, 2007 bruker nå den samme som forrige eier brukte, Mobil 1 0-W40, men lurer på hva som er den absolutt beste uavhengig av pris. Følger trenden til forrige eier med skifte hver 5000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2007 Shell Helix Racing 10-60... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2007 Catrol TSW Motorsport 10w-60? Alle anbefaler denne på 1.8T motorene så da er sikkert denne utmerket på 2.2 motorene også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2007 Står på Mobil1 oljen at den er spesiellt utviklet for turbomotorer med høy ytelse.. gjelder det de dere nevnte nå og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2007 Shell Helix Racing 10-60... denne ville jeg ikke bruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2007 Bruk enten Agip eller Castrol.. 10-60 motorsport.. Kjørte Castrol før, fremover blir det kun Agip.. Da dette er på en RS2 motor (ADU) Audi Racing a.s (VS-Motor) selges Agip... Mvh Endre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2007 denne ville jeg ikke bruk Kan du utdype dette? Rart at det fungere år etter år på banen og til daglig på sommeren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2007 Agip 10-60 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2007 Agip 10-60 Helt enig, dette er ei kjempebra olje;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2007 Jeg ville nok ha godt for en som er litt tynnere vinterstid, men sommer med banekjøring så kan du trygt hive på Castrol eller agip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2007 agip og castrol tws 10-60:) funker supert på sommern og også på vinteren så lenge det ikke er -30 ute, isåfall kan du jo bare bruke motorvarmer eller ha den i garasje;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2007 får man denne agip oljen på bensinstasjoner, eller må man på spesielle olje/tuning sjapper for å få tak i den? pris pr liter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2007 Bruker Agip jeg også.. 10-60. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 21, 2007 Sverger til Royale Purple Racing 41 oljen. Litt dyr men knuser Mobil1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 21, 2007 Hvordan kan dere si at den ene knuser den andre oljen? Hvilken olje blir brukt i F1, hmm jo, Shell...Hvorfor, fordi det er en sykt bra olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 21, 2007 Hvordan kan dere si at den ene knuser den andre oljen? Hvilken olje blir brukt i F1, hmm jo, Shell...Hvorfor, fordi det er en sykt bra olje.. Tror du oljen du finner i hylla på Shellstasjonen er den samme de bruker i F1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 21, 2007 Hvordan kan dere si at den ene knuser den andre oljen? Hvilken olje blir brukt i F1, hmm jo, Shell...Hvorfor, fordi det er en sykt bra olje.. Dersom du har sett inni en motor som har gått på Shell Helix så hadde du kanskje ikke ment at den var så sykt bra likevel. Jeg har prøvd både Mobil1 og Royale Purple, derfor kan jeg si at Purple er best 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 22, 2007 bruker nå den samme som forrige eier brukte, Mobil 1 0-W40, men lurer på hva som er den absolutt beste uavhengig av pris. Følger trenden til forrige eier med skifte hver 5000km. Mobil 1 5w-50 blir brukt av veldig mange RS2 eiere i Tyskland og England. Smart Club har salg på den for tiden: 299kr for 4 liter. Jeg kjøpte inn en haug med kanner for RS2'en og Golfen. Forrige eier hadde Castrol TWS 10w-60 på RS2'en, men denne olja må opp i en veldig høy temperatur før den har en viskositet som motoren trives med. For tykk olje stjeler effekt, pluss at det kan danne seg luftbobler ved høye turtall, hvis ikke oljetempen er høy nok, og den må være rimelig høy på en 60 olje. Castrol sine fullsyntet, som mange andre "fullsyntet" oljer på markedet, er ikke ekte fullsyntet, men en forfinet mineralolje. Dvs. at de er laget på en Type III base, i motsetning til Mobil1 (SuperSyn) som er laget på Type IV (PAO) og V (Ester). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 22, 2007 her har det blitt bestilt tre kanner agip 10 60: rock : å det er till enn trimmet 5er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 22, 2007 ..Castrol sine fullsyntet, som mange andre "fullsyntet" oljer på markedet, er ikke ekte fullsyntet, men en forfinet mineralolje. Dvs. at de er laget på en Type III base, i motsetning til Mobil1 (SuperSyn) som er laget på Type IV (PAO) og V (Ester). Kommer an på hvilken Castrol olje du snakker om. SLX er en miks av type IV (PAO) og litt type V (Ester). GTX er i hovedsak type III (hydrocracket mineralolje). Også Redline, RP, Amsoil, Motul, Fuchs mfl. leverer oljer som kan defineres som ekte syntetisk, dvs. type IV eller/og V .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 23, 2007 Tror du oljen du finner i hylla på Shellstasjonen er den samme de bruker i F1? 10-60 til Shell finer du ikke i butikk hyllen... Uansett hva man bruker av disse oljene blir man nok fornøyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 1, 2007 Kommer an på hvilken Castrol olje du snakker om. SLX er en miks av type IV (PAO) og litt type V (Ester). GTX er i hovedsak type III (hydrocracket mineralolje).Også Redline, RP, Amsoil, Motul, Fuchs mfl. leverer oljer som kan defineres som ekte syntetisk, dvs. type IV eller/og V .. Stemmer det. Var litt generell ang. Castrol, men er ingen fan av det merket, pga. at vi kan takke dem for at oppjazza mineralolje i dag selges som fullsyntet... GTX'en deres var også skyldig i mange ødelagte kamaksler på VW'er på 80 tallet (ihvertfall i USA). Holder meg nå til Mobil 1 SuperSyn siden den er ekte fullsyntet. Bruker 0w-40 på 2004 A4'n og 80'n, og bruker 5w-50 på RS2'en og Golfen (2L 8v med 150+hk). Disse oljene får man til ca 70kr per liter hvis man passer på å handle når det er salg på Smart Club og Europris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 1, 2007 Ser ut til at også Mobil selger gruppe III olje som "syntetisk". De som er testet så langt er: Mobil1 5w30 EP, 10w30 EP og 15w50 EP Fra BITOG forum: http://theoildrop.server101.com/forums/showflat.php?Cat=0&Number=749606&Main=749606#Post749606 Snakk om "Catch-22" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 2, 2007 Etter rettsaken i USA sies det at Mobil også begynte å markedsføre gruppe III base oljer som fullsyntet. Dette var M1 oljer som ble solgt i USA og markedsført som Tri-Syn. Oljene som ble solgt i Europa på samme tid var merket SuperSyn, og skal ha vært PAO basert. M1 som nå selges i USA er SuperSyn, og skal i følge Mobil være PAO basert: http://www.mobil1.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_FAQs.aspx#FAQs1 Ser at oljen som ble testet i tråden som du ga link til er av den nye EP typen. Uansett kjipt hvis M1 virkelig går over til Type III base. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 2, 2007 Alltid fylt olje må mine biler.. funker helt utmerket Spinner og sladder og kjører fra det mest man møter på veien, og starter både på kalde og varme dager uten tikking.. det har de gjort alle sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...