#1 Skrevet Januar 20, 2007 lure på ein del ang kva girkasser som passer til 16v (9a, kr pl motorane). no har eg den gamle 4-trinns kassen som stod på ein forgassermotor, men eg må ha meg ein 5-trinns kasse. la og merke til igår at eg har ein kontakt som skal koblast fra hjernen til girkassen, som skal vera hastighetsføler/sensor. er det på dei vanlige gti kassane?? er corrado 16v kassane wire kasser eller stag?? vil helst ha stag kasse eller er det vanskligt å bygge om til wirekasse, viss man gjer dette, må man da bytte pedalsett?? og kva kasse er anbefalt til min motor og mitt bruk. motoren er ein 2L 16v 9a og eg kommer å bruke bilen til mest crusing og muligens bane. vil ikkje at det 0-100 skal ta 1 min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2007 Du burde holde deg unna wire kasse, har det i bilen min og det blir så lang "vandring" på girspaken at den nesten går i midtkonsollen.. Lurer selv på om vanlig 16v kasse passer på 9a motor... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2007 Du burde holde deg unna wire kasse, har det i bilen min og det blir så lang "vandring" på girspaken at den nesten går i midtkonsollen.. Lurer selv på om vanlig 16v kasse passer på 9a motor... Alle girkasser på golf 2 med motorer fra 1.6 og oppover passer omhverandre samme med golf 3 med mindre de har VR6 eller de små polo motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2007 Eg har vaier kasse på Corradoen og den er det ikkje lang vandring på. Går uansett ann å sette på "short shift kit" om det er lang vandring. Vanlig 16v kasse skal passe på 9a motoren. Einaste er vel om det er 90 eller 100mm flens på drivakslane flenser du har. Men flensane på girkassen kan byttes om du ikkje har riktig. Veit ikkje heilt kva for clutch som passer til dei forskjellige kassane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2007 takker for svar, men er alle kassane til corrado wire eller kan man få det med stag?? vil helst ha stag kasse pga slippe å bygge om... men dei kassa som blei levert til golf II gti 16v, hadde dei kontakt til hastighetsmåler?? er det 02A kassane som har wire og 020 har stag?? eg er litt "blond" ang girkasser så eg lure på kva alt dette med utveksling på girkassa betyr. viss nokon hadde orka å forklart litt så hadde eg blitt glad:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2007 Corrado 16v har wirekasse, ivertfall den eg plukte. Du kan jo justere litt på wire innfestningen frame på kassen så du flytter segmente du flytter spaken inne i bilen. vist du skal bytte til wire kasse trng du girspake boksen som er skrudd opp i bilen under fra med girspak og heile greiena(Eg har vist du treng) det er vel enklast med pedal sett fra corrado eller golf med wirekasse då desse er tiltenkt Hyd. clutch pedal.. Den kontakten til hastighetsmåling(som du skriv) er vel den som er skrudd oppå der wiren til speedoen står på golf. Kassane er vel tilnærma identiske og sjå til vist du tar vekk den. Kan jo selvfølgelig ta feil.... Ingve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2007 Som sagt, du trenger en speedometerføler som skal sitte i girkassa di. Er den isteden for wire hvis du har el.instrument og ikke instrument til wire. Koster vel rundt 800-900,- på møller (forrige gang jeg sjekket) Har en brukt en liggendes hvis du er interressert.....og trenger den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...