Anbefalte innlegg

Det beste settet med coilovers er vel fra Öhlins og er hyppig brukt i racing nå til dags. Dyrt som faen, men det beste som finnes!

Ellers så er det vel litt mer oppnåerlig med coiloverskit fra Bilstein, H&R, KW og FK som koster mye mindre enn Öhlins sitt.

Jeg personlig ville ha testa ut "Bilstein PSS9" coilovers. Litt dyrere enn H&R, men har fått mye skryt.

Ellers kan H&R bygge om coiloverkittet ditt til DTM spec feks..

Mulighetene er uendlige bare man har penger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på H&R og er meeget fornøyd..Tross alderen på 5 år...

Anbefales fra mi side ivertfall..

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem forhandle H&R og bilstein?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koni støtdemperene som sitter i KW understellene bøyer seg ved bruk av uniball fjærbeinslager. De er spesiellt utsatt for dette under vinterkjøring. De er ikke standard Koni dempere så bøyer du en er du nødt til å bestille nye fra KW eller din lokale KW forhandler. KW kan leveres med 2 veis justering av dempere og høyde.

H&R produserer sine gewinde i sammarbeid med Bilstein som har en helt annen filosofi enn Koni hva gjelder støtdemper design. Dette fører til at støtdemperens "støtstang" er langt tykkere ( 3-4cm vs 1,5-2cm ). Dette gjør at de kan motstå langt høyere aksiale krefter enn Koni sine. H&R sitt understell til S2 har ingen justeringsmuligheter annet enn høyde.

Jeg har sett flere med Koni som har bøyd sine, derimot ingen med Bilstein.

OBS Jeg vet også om flere som kjører med KW PROBLEMFRITT, dette er kun for å belyse problemer som KAN oppstå avhengig av bruk. Hverken KW eller H&R sine understell er å definere som RACE understell til konkurransebruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig ville ha testa ut "Bilstein PSS9" coilovers. Litt dyrere enn H&R, men har fått mye skryt.

PSS9 finnes ikke til S2 coupe, men er det sedan eller avant så er det håp.

Har du coupe må du evt kjøpe 2 framsett og bygge om :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PSS9 finnes ikke til S2 coupe, men er det sedan eller avant så er det håp.

Har du coupe må du evt kjøpe 2 framsett og bygge om :)

ok, det visste jeg ikke..

Men da er det kanksje håp for min del når penga strekker til en vakker dag i fremtiden :P

Av Bilstein produkter så er Autotrio i oslo forhandler/importør.

H&R får du vel tak i "overalt" av nettbutikker og tuning steder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, det visste jeg ikke..

Men da er det kanksje håp for min del når penga strekker til en vakker dag i fremtiden :P

Av Bilstein produkter så er Autotrio i oslo forhandler/importør.

H&R får du vel tak i "overalt" av nettbutikker og tuning steder?

Fyrer igang igjen denne gamle tråden her jeg. :)

Tenker på noe som fungerer bra på asfaltbane som på isbane uten å måtte bytte dempere hver gang :)

Hva er å anbefale?

KW er ikke noe tema engang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.