200 20v; Klima blåser ikke luft, vann temp måler og abs knapp fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Har noen problemer med 200'en etter motorskiftet.

 

Vann temp måleren viser ikke temp. Har prøvd endel forskjellige koblinger med den fungerer heller dårlig. Slik den står nå stopper den på 50*c. Er en svart, en brun, en grønn/blå, og en hvit/blå eller grønn ledning. Den ledningen med en hvit stripe var blendet/teipet og ikke koblet til før motor ble tatt ut (men tenkte seff ikke på å merke de forskjellige med plasseringer : bråk : ) Så er da en sort, en brun, og en grønn/blå ledning som skal kobles på temp giveren på vannmannifoilen som sitter under innsuget på 3b motoren. (regner med dette er likt på alle 2.2t.) Trenger å vite hvilke ledninger som skal sitte hvor i forhold til hverandre på denne, slik at jeg kanskje kan få temp måler inne i bilen (radiatorvifta starter når bilen blir varm som vanlig)

 

Klima blåser ikke luft, det kommer varm luft så vidt det er når bilen har fart, men ingen blåsing uansett hva jeg setter klima kontrolleren til. I begynnelsen så startet jeg radiator vifta når klima kontrolleren ble skrudd på, og skrudde av radiator vifta når jeg trykket off på klima kontrolleren. : dum :: klø : Det gav seg når jeg kjørte bilen ut av verkstedet :S (skjønner ingenting jeg)

 

Bilen går fint etter motorskifte men er hovedsakelig de to feilene, samt at ABS knappen inne i konsollen skrur ikke av ABS slik den gjorde før motorskiftet. Hvis jeg trykker på diff knappen så skrur diffen seg på og ABS lampen lyser (mao abs av) men ABS knappen som jeg ALLTID trykket på når jeg skulle ut å kjøre før vil IKKE skru av ABS!

 

Noen som har noen gode ideer til hvor feilene kan ligge?

 

Trenger desperat hjelp. En bil uten Klima/varmeapparat som blåser luft nå er som å dytte hodet i en brødpose, puste hardt å forvente at det ikke skal dugge.

 

Gi og med at den åpner riktige porter kunne jeg i går skru den på vindu, og da kom det varm luft opp ved vinduet nok til å holde halve frontruta duggfri, men ingenting mer, samt bilen fikk ikke noe varme inni, pga ingen luft ble blåst noe sted. HJELP!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vet jeg at det går strøm til Varmeapparat vifta, men vifta går ikke rundt alikevel. Hvor mye jobb er det å bytte vifta? Er det bare å skru ut selve vifta og sette i ny (type 20min jobb) eller er det mye som må fra hverandre bare for å bytte den? 200 20v 90modell med 3b motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blåser ihvertfal luft inn i bilen. En HELVETES jobb å løsne AC delen, og få byttet vifta! Må ha ut hanskerommet, løsne et "stag" med noen ledninger på (4 skruer) også skru opp 4 skruer som holder AC delen "under panseret" og de satt noe jævelig. Så løsnet jeg panseret (fikk dritten i huet når jeg løsnet det og det var mindre behagelig), var så bare å røske av alle ledninger på AC'en, og skru av slangene til AC, så røske og rive i boksen til den løsnet (SKIKKELIG MØKKAJOBB!) Så måtte jeg klare å sette boksen i en slik posisjon at jeg fikk ut gamle vifta. Den var det ikke mere børster igjen på enkelt og greit. Var HELT utslitt. Røska den ut, og begynnte prosjektet med å tre i nye vifta. Gamle viften var selvfølgelig litt mykere i plasten enn den nye, så når jeg drev å dytta vifta neddi (noe som var grisetrangt og helvete) sprakk den i "rundingen" som er "rundt" (så rart :P) slik at når vifta får fart drar den seg fra hverandre og får uballanse å subber med mindre jeg kjører den på LOW, noe som egentlig ikke er noe problem da jeg fant ut at kraften den nye vifta har på low er samme som den gamle hadde på HI! :o Men skal i dag få limt den med noe superlim (bare passe på så jeg ikke får noen uballanse pga vekt.) Startet ca klokken kvart på seks i går, og var ferdig klokken kvart over 12 i natt ca. Skal også få byttet voltregulator i bilen i dag. Kjøpte ny når jeg var på NBS som er på 14.8v, da den gamle ikke virker som er helt i form da batterivolten stort sett ligger rundt 12.6-13v bare.

 

Noen som har delenr på den multitempgiveren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS Knappen gir fortsatt null reaksjon. Noen som har noen gode idér? Abs skrur seg av og på sammen med sperra, men ikke med knapp i dash.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.