#1 Skrevet Januar 21, 2007 Hei. jeg her nesten skaffet meg en 200 motor fra 87 10v motoren. hadde det gått an å sette denne inn i coupe quattron min? eller må det gjøres mye. det følger med lednigsnett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2007 denne skal passe ganske bra nede i motorrommet, er usikker på hvordan den vil passe på kassa di, men tror ikke det skal være stort problem. mitt motto er: alt passer, bare det umulige tar litt lengre tid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2007 noen flere meninger? motas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2007 Hei. jeg her nesten skaffet meg en 200 motor fra 87 10v motoren. hadde det gått an å sette denne inn i coupe quattron min? eller må det gjøres mye. det følger med lednigsnett. om du har en 2.2 5er i bilen nå, trenger du ikke ledningsnett engang. vet flere har brukt vanlig 100 nett på 200motorer, da det er mindre som kan gå galt med de. den passer og rett på kassa, hvilken motorkode er det? Eneste du trenger å gjøre er å passe på at clutch, reg reim og andre komponenter er i orden på 10vt før du setter den inn. Du trenger å bytte over k-jet innspruten og da. Men du må chimse opp bensintrykket og bruke relé fra 100!! Da kan du kjøre på 1,3 bar uten problemer: smil : Om du lurer på noe så ta kontakt!! tlf er 92246935;) eller PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2007 hjertlig takk. skal ta kontakt om det kommer opp noe..smiiil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2007 Har nettopp satt en Kg motor inn i min coupe quattro så er bare å fyre løs om det er noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2007 motorkode KG:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 21, 2007 hva gjorde du av mods for å få den til å passe/gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 21, 2007 En del av skjermen må skjæres bort på den siden besinmendefordeleren skal stå. Hvor mye ser du når du skal sette alt på plass. Du må bruke den gamle luftfilterboksen så er bare å bytte over bensinmengdefordeleren fra den andre. Litt av rammevangen må bankes inn akkurat der eksosn går forbi. Ikke så veldig mye men litt. Du må bruke servopumpa fra orginalmotoren din og reima, mens dynamoen fra Kg skal du bare bruke. Du må bruke dynamoreima til Kg motoren siden denne er mye kortere enn andre. Frontplata må skjæres ganske mye opp for å få plass til intecooler. Du må nok sveise inn noen stag etterpå for å feste den osv.. Pass på at den ene slangen til turboen ikke går i vifta til dynamoen. Du burde bruke den orginale radiatoren, det er enklest. Du må da bytte over termostathuset fra Kv motoren. Er en annen vinkel på uttaket her. Eksos hadde jeg ingen problem med å til å passe. Gearkassen passet rett på. Må husk å se om det er plass til de sensorene som skal være på svinghjulet. Når det kommer til ledningsnette så anbefaler jeg deg til å skaffe koblingskjema til begge bilene. Da ser du enklest hvor strøm skal inn til hjernen osv.. Er bare å spørre når du kommer så langt så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. Det jeg plages med nå er bensintrykket, men tror jeg har løsningen på dette nå (takk til Bjørn Andrè) Du får spørre om hva det skulle være. PM og tlf: 97510076 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2007 Glemte et par ting.. Du må bruke gasswiren fra 200`en. Siden den som står i bilen fra før er for kort. Er litt annet feste på gasspedalen på wirene, men det er bare å være oppfinnsom så løser det seg lett:) Fikk den til å passe perfekt på min etter litt om og men. Du må skjære litt i selve fangeren også. Er ikke så mye. Husk å ta en god del bilder før du begynner. Av begge motorer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2007 Dersom du trenger cooler så har jeg en original urq 10vt cooler liggende Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 29, 2007 Er du begynt medå bytte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...