Anbefalte innlegg

Hei!

Har en passat stv 99mod, når eg kjører i humper hører eg at det slår litt framme på høgreside. Har hatt bilen opp utallige ganger på bukk for og finne ut vilken foring som er gåen, men som kjent er jo det stag og foringer i alle himmelretniger. Når eg tar opp bilen og tar av dekka fremme.... virker den veldig fast og tight... ingen slark noen plass, einaste eg merker er vist eg tar tak i bremseskive og trykker demper oppover er det litt vandring, men dette rekner eg som normalt......eller???? er det andre gode m¨ter og finne ut dette på???

takker for alle avar...

Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka denne? kan lage mye spetakkel, kaklestag som jeg kaller den, men heter vel egentlig stab stag ledd eller noe slikt.

Koster 321,- hos meg

G7-518.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker... den skal eg sjekke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også kalt C-stag den der..

Du må bende med ett stort skrujern for å få sjekka de nedre kulene, kjenner ikke alltid slakken i de ved å kjenne på hjulet. La også hjulet stå på når du kjenner, du får mer makt da. Sett skrujernet inn forfra, over den fremste lenkarmen og bend imot drivknuten. Så bør du få frem slakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

typisk for disse bilene er nedre bakre bærebru. Hadde den samme dunkelyden i min. Begge disse armene så heilt fine ut men da de fikk bilen på bukk på eu kontr. fant de slark i kuleleddene her. Kanon lett å skifte og koster fra 700,- pr stk. Det var ingen vibrasjon eller noe som tilsa at disse var gåen, kun dunkelyden ved brems og igangsetting.

Jeg skifta de c-staga også når jeg først var i gang. bare husk å la bilen stå på hjula når du skifter dem så er det superenkelt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor la bilen stå på hjula når du skifter dem ? Det er jo bare TUNGVINDT!

Når du tar i hjulet for du jo ikke radial slakk i kulene, du for jo bare sideveis. Så dunk dunk kan jo komme av at du har radial slakk. Bare å ta frem stort skrujern å bende opp og ned... Og ja.. mulitilink er det ooooooofte slakk i, dritt system!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja.. det sto så i verkstedhåndboka så jeg kjørte bilen opp på ramper. Var igrunn ikkeno pes det heller og da sto stabstaget i helt fin posisjon for å skifte c-stag. går nok sikkert fint med bilen på bukk og, men det har jeg da ikke prøvd.. enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.