Anbefalte innlegg

Var ute å testet en kamerat sin nyanskaffede audi tt 99. mod. på snøføret ikveld.... Til vår store skuffelse var det bare forhjulene som spant : bh :

Så var det rett inn å kobla på vagcom'en, og fikk opp følgende feil :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 02D 900 554 B

Component and/or Version: HALDEX LSC ECC 0006

Software Coding:

Work Shop Code:

1 Fault Found:

01155 - Clutch

04-00 - Mechanical Malfunction

Noen som har peiling på dette som kan komme med noen gode råd????

Skikkelig kjipt når snøen laver ned her på sørlandet : gråter :

TRENGER HJEEEEEEELP!!!!!

PS: Gode gamle S4'n med "modda" diffsperre funka fett :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det går å få kjøpt en haldex kontroller som gjør at den trekker 50/50? søk litt på forumet angående dette.

Offtopic: dere som var med 2 TTer på mjåvann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva feilkodene betyr.. Men hadde tidigere en -00 Golf 1.8 4 motion med samme problemet. Feilen var den gang en styringsboks for haldex´n. Tror det var no greier med at temp.føleren for haldex´n trodde at det var -99 grader ute el no sånt, og deaktiverte derfor haldex systemet.. Ta dette med en liten klype salt, da jeg har huske som en gullfisk:)

PS. ny styringsenhet var dyyyrt (rundt 16' inkl jobben mener jeg å huske)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det går å få kjøpt en haldex kontroller som gjør at den trekker 50/50? søk litt på forumet angående dette.

Offtopic: dere som var med 2 TTer på mjåvann?

Ok... men er jo åpenbart noe feil med systemet her siden det er en orginal bil.

tror heller løsnigen må være å fikse den orginale haldex'en...

Er jo litt skeptisk når det står "mechanical failure" på clutch'en, men hadde kanskje vært noen ulyder eller noe da, og det er ingen feilmeldinger i dashbord, bilen virker akkurat som en forhjulsSKREKK....:fy:

Er jo sikkert en del elektronikk som kan streike i dette systemet....

Kan sikkert være noe liknende som mister stærnes er inne på her... Er vel samme 4WD systemet på disse to bilene...

Flere gode forslag mottas med takk.... MYE smartere folk her enn på Møller.... (var inne på gumpen her i kr.sand å skulle ha noen deler, og han på delelageret var hellig overbevist om at min S4 C4 var forhjulstrekk : eek :

Han skulle forresten ha ca. 36.000,- for ny downpipe og 2 katalysatorer... kosta 2500,- brukt :) )

PS: ikke oss som var på mjåvann nei, ulurt å kjøre gris på overvåket område ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok Haldexkoblingen som har tatt kvelden da vil jeg tro, siden det står mekanisk feil på Clutch som feilkode på Haldex? Det spørs om han ikke da må bytte bakdiff.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal være glad du selv kjører med ekte quattro-torsjonsdiff: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst ikke at det var Haldex på TT jeg,men nå har jeg lært noe i dag også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst ikke at det var Haldex på TT jeg,men nå har jeg lært noe i dag også. :)

TT,S3,Golf har haldex muligens A3 å..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle biler som har motoren på tvers har Haldex, mens alle som har motoren på langs har Torsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ingen feilmeldinger i dashbord, bilen virker akkurat som en forhjulsSKREKK....:fy:

Akkurat sånn var det med min også. Den oppførte seg som en hvilken som helst vanlig fwd golf. Ingen feilmelding eller noe i dashbordet. Begynte nesten å lure på om jeg hadde kjøpt en fwd.. hehe.. Men Møller fant problemet... De hadde til og med tre styringsenheter på lager i Norge, enda de mente at dette var et veeldig spesielt tilfelle:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tur på møller i mandal, så var det en kar på verkstedet der som hadde en titt på den....

Det viste seg å være bare en slags enveis-ventil (hydraulisk) i haldex systemet som hadde satt seg fast, var fikset ved hjelp av 2 dunk med hammeren.... :)

Han kjøpte bilen av en gamling som sikkert ikke hadde brukt 4wd'n i sommer...

Dagens hete tips : LEGG MAANGE FIRHJULSSLADDER PÅ SOMMERSTID OGSÅ : rock : og hold vedlike dettar "4motion" systemet... : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en tur på møller i mandal, så var det en kar på verkstedet der som hadde en titt på den....

Det viste seg å være bare en slags enveis-ventil (hydraulisk) i haldex systemet som hadde satt seg fast, var fikset ved hjelp av 2 dunk med hammeren.... :)

Bra det løste seg så enkelt og greit da:) (Og at det ikke var den samme feilen som jeg hadde)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det løste seg så enkelt og greit da:) (Og at det ikke var den samme feilen som jeg hadde)

Hehe.... Han begynte å se litt mørkt på det ja...

Men men Frank, da har du 20.000,- til pils :venner:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.