Kjørelys til Golf IV med Xenon

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny Golf IV 2000mod med Xenon. Det er ikkje kjørelys på den, må sette lysbrytaren på hovedlys for å få lys på bilen. Interiør belysninga fungerer på park og hovedlys sjølvsagt.

Men korleis er det å få kjørelys på bilen når den står på stillet "0" på lysbrytaren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel fikses med Vagcom det vil jeg tro ? Har kjørelys selv på min bil med xenon å synes det er helt greit. Slipper å skru av og på lyset hele tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær klar over at kjørelysposisjonen på i hvertfall golf ikke er på full spenning.

Tror det er rund 12.5 - 13 volt

Man klarer i hvertfall å se tydelig forskjell på lysene når man vrir lysbryteren på hovedlys

Dermed får ikke ballastene den spenningen de skal ha og du kan få problemer med at de ikke tenner.

Regner med at de er derfor golfen din ikke har kjørelys.

På min bil med ettermontert Xenon ble de i hvertfall anbefalt å slå lysbryteren på hovedlys før man startet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har du rett i. Godt poeng. Men er det nokon med orginal montert xenon som har kjørelys som kan kome med kva erfaring dei har med dette?

Kan legge til at min ikkje er importert og at dei faktisk ikkje laga til kjørelys på denne. Dei hadde visst sagt på Møller at dei ikkje hadde det på xenon den tida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke d bare å legge et rele på forsyningskabeln til lysbrytern så den kan stå på hele tia? La tenningsstrøm styre releet. Gjorde det på et par eldre audier og en golf II og det funka som f.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg dropper å lage til kjørelys. Har søkt litt rundt på forumet no og mange meiner at det ikkje er så bra å ha det på xenon med tanke på at når du starter så slår dei seg av og på igjen, noko som ikkje er så veldig bra for levetida.

Men takk for alle tips uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.