Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter skikkelige dekk til min Touran (som jeg snart får)

Men hvilke dekk er det som er best of the best?

Dimensjonen jeg skal ha er 235/40/18

De skal sef. se bra ut (noe ala Eagle F1/Vredestein Ultrac) pluss at de skal være bra på afalt.

Vil gjerne ha bilder/linker til de beste dekkene.

Jeg vil altså ikke ha annenrangs dekk som Falken og slike ting, (da jeg har hatt Falken før og satt igjen med blandede følelser)

Så lurer jeg på en ting til:

Min selger hos VW på Dahles Auto i Sarpsborg sa at de ikke leverte 18" til min Touran. Jeg finner heller ikke 18" til min bil under tilbehør på vw.no.

Jeg har nemmelig veldig lyst på 18" Charleston som man kan få orginalt til Golf. Kan jeg kjøpe disse på vw eller kan jeg ikke?

Og hva koster de evt...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem dekk som er best, er det vel like mange meninger som det er folk på dette forumet. men ut fra egne erfaringer, så liker jeg BF Goodrich dekka veldig godt. Syntest disse var bedre enn toppdekkene til Bridgestone, Michelin og Dunlop på både tørt og vått føre.

Jeg ville valgt disse igjen når tiden for nye dekk er kommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse så ikke så dumme ut utseende messig vertfall...

Men det blir jo litt teit å kjøpe dekk kun etter utseende... men BF Goodrich er sikkert ett bra dekk det...

Noen fler her som har noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville valgt Nokian Z, uten tvil. har kjørt med de andre dekkene de nevner ovenfor og jeg syns nokian z var det beste å kjøre på... : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut i fra de dekkene jeg har kjørt med de siste årene vil jeg uten tvil velge Pirelli PZero Nero som det beste dekke både på vått og tørt.

Kanskje ikke det mest sporty mønsteret hvis man tenker utseende.

PZero-Nero-NY.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay...

Siden det ar ganske så sprikende meninger angående hva som er det beste dekket, så tror jeg kanskje det er best og begynne å se på testresultater...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med dunlopp fm 901 dekk da, sitter meget godt på vegen og et kult mønster, sorry jeg har ikke bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med dunlopp fm 901 dekk da, sitter meget godt på vegen og et kult mønster, sorry jeg har ikke bilde.

kan du vise til tester som viser at dette dekket er bra?

Jeg ser på sommerdekktesten på http://www.motor.no at følgende dekkmerker fikk best score:

• Vredestein
  • Goodyear
  • Continental

Det skal sies at dekkene som er testet her ikke akkurat er de som jeg er på utkikk etter, men den gir en viss pekepinn om hva som er trygt og velge.

Følgende dekk er interesante av merkene nevnt over her:

dekk1.jpg

dekk2.jpg

dekk3.jpg

dekk4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke vise til noe mere en det kundene hos sjefen har sagdt, flere som har prøvd disse dekka på bane og under ekstremskjøring på veien. og alle sier dette er et konge dekk og kjøre på. og et pluss er at det var i fjord i alle fall biligere en mange andre dekk.

har ikke prøvd dette selv, men har planer om dette dekket på s2n min.

dekket er også utprøvd av en kunde på den kjente tysklandsbanen, og den kunnden kjøpte sånne dekk på evon sin osv osv etter på.

så sorry bare erfaringer fra kunde på dette dekket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så sorry bare erfaringer fra kunde på dette dekket

Du trenger ikke unskylde deg... Det er smak og behag når det gjelder dekk som med alt annet. Kjøremønster og føre der du bor spiller jo også vesentlig inn...

Men jeg bor i Østfold/Fredrikstad og her er hva jeg er viktigst når det gjelder dekk til mitt bruk listet opp i kronologisk rekkefølge:

1. Bra på tørr vei.
  2. Bra på våt vei.
  3. Utseende.
  4. Støy

Jeg holder foreløpig en liten knapp på Continal Sport Contact3, da jeg tror dette er det mest støysvake av disse dekkene som jeg listet opp i posten over. Men prisen tror jeg også er en del høyere enn alle de andre...

Ellers så har jeg sinnsykt lyst til å kjøpe Goodyear Eagle F1. Noen som har dette dekket?

Jeg misstenker at dette dekket støyer en del i forhold til de andre...? Men til gjenngjeld så skal vist dette være perfekt til våt og tørr vei... Eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å gå for Pirelli Pzero Nero kommende sesong også, helt overlegne på både tørt og vått, har kjørt Dunlop og Goodyear i mange år før det, men de rekker ikke helt opp... Nero har kommet meget godt ut i testene de siste årene også, oftest bare slått av Michenlin som har et bedre, og dyrere dekk.

Nero dekkene har usymetrisk mønster, så ser kanskje ikke like tøffe ut, men synes selv det er mye tøffere med PIRELLI skrevet på og merkelig mønster, enn at det er voldsomt V-mønster kombinert med manufactured by pling plong dekk made in far far east...

Skal og vaere nevnt at usymmetriske dekk skal støye mindre enn v mønster...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å gå for Pirelli Pzero Nero kommende sesong også, helt overlegne på både tørt og vått, har kjørt Dunlop og Goodyear i mange år før det, men de rekker ikke helt opp... Nero har kommet meget godt ut i testene de siste årene også, oftest bare slått av Michenlin som har et bedre, og dyrere dekk.

Nero dekkene har usymetrisk mønster, så ser kanskje ikke like tøffe ut, men synes selv det er mye tøffere med PIRELLI skrevet på og merkelig mønster, enn at det er voldsomt V-mønster kombinert med manufactured by pling plong dekk made in far far east...

Skal og vaere nevnt at usymmetriske dekk skal støye mindre enn v mønster...

Det mest fornuftige er nok å gjøre som du sier her...

Men når man har kjøpt seg en splitter ny bil, så er det litt morro at dekkene ser bra ut også... (De skal sef. ikke bare se bra ut, men også funke bra.)

Men er det noen her som har erfaringer med noen av dekkene jeg jeg har listet opp lenger opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på Goodyear F1 på mange biler, og har planer om å fortsette med det, men det støyer kansje noen mer en de med mer normalt mønster. Men det tar de igjenn på kongegrep uansett føre!! Har du sett på Goodyear Exelence(?) Det er ett såkalt alt i ett dekk, god på det meste, støysvakt og litt mer slitesterkt. Alle taxiene her i distriktet kjøper kun Exelence med oss:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt på Goodyear F1 på mange biler, og har planer om å fortsette med det, men det støyer kansje noen mer en de med mer normalt mønster. Men det tar de igjenn på kongegrep uansett føre!! Har du sett på Goodyear Exelence(?) Det er ett såkalt alt i ett dekk, god på det meste, støysvakt og litt mer slitesterkt. Alle taxiene her i distriktet kjøper kun Exelence med oss:)

Hvor mye mer bråker F1-dekket? Er det snakk om betydelig mer, eller er det kun snakk om ytterst lite forskjell...

Jeg er klar over at dette kommer litt an på hvilken bil dekkene sitter på, men siden min bil er en 2007 Touran, så skulle det vel ikke bli så plagsomt.... Eller tar jeg feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte 4 sesonger på 19" 245/35 F1 dekk på S4,A4 og S6. Det synes jeg er bra for et sportsdekk. Sitter støpt på veien. Anbefales på det varmeste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som har noen erfaringer med Vredestein Ultrac og eller ContiSportContact3 da?

Eller er det F1 som er de beste etter deres mening av disse dekkene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F1 er et meget bra dekk, men som nevnt før støyer dette endel, men mener fortsatt Pzero Nero er overlegent tar man alle faktorer i betrakning, men er endel dyrere enn F1 og da, men tilslutt er det alltid slik at man får det man betaler for.

Sjekk litt rundt på forskjellige tester av sommer dekk, er vel ikke lenge til det kommer en ny en heller, og så hør hva du må betale for dekkene.

Folk her inne er vel litt for lite objektive, når de har bestemt seg for et merke er ingenting annet godt nok, akkurat som det vi mener om bilene vi kjører...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte en sesong på Vredestein, og var ikke overimponert. Helt kurant dekk følte jeg, men for dyrt i forhold til standarden. Goodyear har jeg ikke hatt selv, men prøvd andres, og synes vel det var ett helt OK dekk dette også. Jeg ble veldig imponert over Conti, men hadde de ikke lenge nok til å kunne si noe om slitasje og egenskaper i vann. For meg, så er det Dunlop som er dekket over alle dekk. Søk litt rundt, så tror jeg du ser at det er ganske enstemmig mening om dette.

Har dessverre ikke prøvd Pirelli, men lurer sterkt på dette til sommeren, det kommer litt an på hva det blir av felger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte "Dekkservice" og de sa de skulle ha 3345 kr. pr dekk!!

Dekket jeg forhørte pris på var Goodyear Eagle F1 i dimensjonen 235/35/19"

Er ikke dette voldsomt dyrt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte "Dekkservice" og de sa de skulle ha 3345 kr. pr dekk!!

Dekket jeg forhørte pris på var Goodyear Eagle F1 i dimensjonen 235/35/19"

Er ikke dette voldsomt dyrt?

tja, vi tar 2070 med montering for samme dekket :)

Har hørt rykter om at det kommer et nytt F1 til våren btw:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh... Takk!

Da har jeg bare en ting å si:

Glem Dekkpartner!: bh :

Skrev "Dekkservice" over her... men mente sef. "Dekkpartner"

Herre felg så dyrt!

Han sa også at da hadde han gitt meg rabatter...

Grøss og gru!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. mye priser ute å går:) Du kan også ta med Dunlop SportMaxx i vurderingen.. Knalldekk det også!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg like forvirret som en nyslept fis i en kurvstol...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja.. Jeg hadde tatt Goodyear eller dunlop.. Dekk i toppklassen med gode priser. Vet ikke om noen som ikke er fornøyde med dem (men det finst sikkert noen) Dunlop er like bra som F1 men støyer litt mindre. Dette er basert på mine egne erfaringer :) Jeg har planer om 255/35x18 Goodyear F1 på min bil vertfal:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.