#1 Skrevet Januar 22, 2007 En kamerat skriver: Kjøpte meg en s3 på mandag, som da gikk helt fint på alle gir og turtall. Men mandagskvelden begynte den å kødde. Begynte med småhakking/kutting i 4-6gir med fullt gasspådrag. Siden da har det bare blitt verre og om man gir full gass i 2dre gir nå så kutter den rundt 3-5tusen omdreininger. akkurat som den treffer turtallssperra rett og slett. Kjørt diagnose på den, men finner 0 feil. Har også sjekket en plugg og den var fin, men vet ikke om den var org. Er hvertfall helt ekstremt kjedelig, da man mister ALT effekten da dette slår inn. Skal kjøre forbi også blir man nesten stående ved siden av Koblet ut LMM uten at tingene endret seg noe særlig, så var antageligvis ikke den fikk jeg beskjed om. Kan det være en vakumslange e.l. som har sprukket? Isåfall hvor sitter de mest utsatte osv? Mekanisk innsikt = 0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2007 Les litt her du, hørtes ut som noe av det samme problemet å jeg leter enda etter feilen.. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=69109&highlight=s3+fjusker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2007 Får den bensin som den skal eller?? Kompis hadde trøbbel med dette og da var det sprekk i slangen. Du vil lukte dette dersom det er feil. Eventuelt noen vacumslanger som ikke er som dem skal. TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2007 Hmmm. Har lest i tråden ovenfor her. Uten å bli noe klokere på det. Jeg vet ikke om den får bensin som den skal. For min uvitende del så virker det nesten som om den får for lite/mye slik at den kutter helt. Men lukter ikke noe spesielt bensin i motorrommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2007 Mye greier om 1,8T her også. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68223&highlight=fusker TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2007 Det kan ikke være så enkelt som at pluggene er uorginale? Noen som vet hva de org pluggene heter? Eller noe plugger som GARANTERT funker på s-serien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2007 Bosch BF5DPOR 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2007 Det kan ikke være så enkelt som at pluggene er uorginale?Noen som vet hva de org pluggene heter? Eller noe plugger som GARANTERT funker på s-serien? Er bilen chippa?? Så kan det HELT KLART være feilen ja! TThomaz 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 22, 2007 Den er ikke chippet nei. 100% original. Skal gå over alle ledninger i morra og se etter brekkasje noe sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2007 Koblet ut LMM uten at tingene endret seg noe særlig, så var antageligvis ikke den fikk jeg beskjed om. Kan det være en vakumslange e.l. som har sprukket? Isåfall hvor sitter de mest utsatte osv? Mekanisk innsikt = 0 Om man kobler ut MAF (eller LMM som du liker å kalle det), og det ikke er forandring / forandrer seg til det bedre, så er MAF'en kaputt. Når du kobler ut en MAF som er iorden så vil naturligvis ting endre seg til det værre siden motoren da kjører på programmerte tabeller som ikke stemmer helt, men som er godt nok til "nødkjøring". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2007 hvis den var ødelagt skulle den gå bedre i "nødmodus" enn med en ødelagt LMM. Det fikk jeg høre hvertfall. Av olrud auto. Men gud vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2007 hvis den var ødelagt skulle den gå bedre i "nødmodus" enn med en ødelagt LMM.Det fikk jeg høre hvertfall. Av olrud auto. Men gud vet Tull. Den KAN gå bedre (dersom den er HELT skutt). Men tenk etter: virker det ikke fornuftig at en frisk LMM skal virke bedre enn "nødmodus" ? Hadde nødmodusen funket like bra som en LMM så hadde ikke jeg gidda brukt penger på en LMM ihvertfall Tro meg, det er dette jeg driver med (bla.), og går ikke bilen bedre med LMM plugget inn enn uten, ja da er det noe galt. Har også vært borti at det er ledningsnettet til LMM'en som er dårlig (brudd nær kontakten til den), men dette er mest ett problem jeg har sett på passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2007 Tull. Den KAN gå bedre (dersom den er HELT skutt). Men tenk etter: virker det ikke fornuftig at en frisk LMM skal virke bedre enn "nødmodus" ? Hadde nødmodusen funket like bra som en LMM så hadde ikke jeg gidda brukt penger på en LMM ihvertfall Tro meg, det er dette jeg driver med (bla.), og går ikke bilen bedre med LMM plugget inn enn uten, ja da er det noe galt. Har også vært borti at det er ledningsnettet til LMM'en som er dårlig (brudd nær kontakten til den), men dette er mest ett problem jeg har sett på passat. Støtter denne. Få koplet bilen til et testapparat og sjekk verdiene fra "LMM" mot referanseverdiene. Dette var måten jeg sist fant ut at jeg trengte ny "LMM". Bilen kortet ned 0-100tiden med 4sek etter at ny "LMM" var montert.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 24, 2007 Koblet ut lmm på min, ingen forskjell. slettet feil kode å satt på en anna lmm, ingen forskjell.. Så er ikke alltid man merker noe. Men min er det noe alvorlig gale med da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 24, 2007 kan prøve å måle noe verdier ja, vanlig verksted har sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 24, 2007 feilen var en slange som gikk fra blokka og opp i en boks som satt i forkant av resirkventilen. Boksen hadde skrift, KYS - om det hjelper noen til å si hva det var Slangen var hvertfall HELT revnet, 4-5mm igjen før den var helt av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 25, 2007 Er det den sorte boksen som sitter ved coil nr 4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 25, 2007 tror dt er den ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 31, 2007 Skiftet i dag slangen, UTEN noe forskjell overhodet Forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...