#1 Skrevet Januar 22, 2007 Har en kompis med sprekt blokk på en 2,3 20v motor og en 2,3 10v motor på handa med dårlig topp og bra bunn kan han parre dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2007 Bump.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2007 Uten å si det 100% sikkert så mener jeg at han vil få veldig lav comp, dette er i alle fall et problem med 1,8 liters motorene (8v vs 16v) Men står det ikke en 7a blokk til salgs her på forumet for 1500 kroner. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2007 mener faktisk den er gått ned til 500kr! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72861 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2007 du skal få den for 500 hvis du henter den ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2007 Har en kompis med sprekt blokk på en 2,3 20v motor og en 2,3 10v motor på handa med dårlig topp og bra bunn kan han parre dette? skal vel egne seg bra til turbo det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2007 Hvilken årsmodell er den 10v motoren da ? Mener på jeg sjekka om jeg kunne få tak i stålpakning til 10vt motoren jeg hadde. Mener på det gikk et skille i 86 eller 87 ?? Tror det er en returkanal for olje ifra toppen som er gjort større på de nyere blokkene. Eneste forskjellen jeg fant ut iallfall....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2007 Hvilken årsmodell er den 10v motoren da ? Mener på jeg sjekka om jeg kunne få tak i stålpakning til 10vt motoren jeg hadde. Mener på det gikk et skille i 86 eller 87 ?? Tror det er en returkanal for olje ifra toppen som er gjort større på de nyere blokkene. Eneste forskjellen jeg fant ut iallfall....... 2.3 kom vel ikke før 87-88 eller noe rundt der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2007 10v motoren er fra en -90 100q mens 20v motoren sitter i en -89 coupè q. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 24, 2007 10v motoren er fra en -90 100q mens 20v motoren sitter i en -89 coupè q. Da skulle det passe mener jeg på.....jeg drev nemlig å forska på om jeg kunne bruke stålpakning fra 20v på min 10v. Men den var for gammel,dvs eldre enn den 2,3 motoren. Så vil tro det skal gå fint Terje,men ikke skyt meg om det IKKE går 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 24, 2007 10 ventileren har vel ikke riktig utfresing til ventilene i stempla? 20 ventileren har utfrest spor til innsugsventilene i stempla, se bilde(turbo men allikevel). Har ikke sett 10 ventileren, men tipper stempel må byttes. Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 24, 2007 skal ikke si det sikkert, men mener å ha hørt at det skal gå, men resulterer i "turbokomp.", siden 20v har komp. i topp, mens 10v har det i stempell.. men hvis de har samme boring så må det vel kunne gå ann å kjøpe noen nye stempelringer og flytte over stempler til 10v blokka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 24, 2007 Stempel har jeg helt glemt Det bør vel sjekkes opp litt nærmere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...