Tomgangsproblemer audi 90 2,3 (typ 89)

Anbefalte innlegg

Turtallet hopper opp på 18-1900 og så ned på 5-600 og opp igjen.

Noen ganger synker turtallet så laft at bilen stopper,

slik at det må gis gass hele tiden for å holde turtallet oppe.

Også når jeg kjører fusker den og reagerer ikke når jeg gir gass, men plutselig skyter den fart. Den hopper omtrent avgårde hvis jeg ikke holder gassen inne hele tiden.

Noen som har peiliung på hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er motoren 10v eller 20v?

Er det 20v er det store muligheter for at det er ISV (Idle Stabilizer Valve) som er tett/defekt. Denne kan evt. renses og smøres opp igjen.

Hvis ikke det hjelper er det bare å føye seg inn i rekken for folk med 20v og tomgangsproblemer, vi kunne starta egen klubb: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er motoren 10v eller 20v?

Er det 20v er det store muligheter for at det er ISV (Idle Stabilizer Valve) som er tett/defekt. Denne kan evt. renses og smøres opp igjen.

Hvis ikke det hjelper er det bare å føye seg inn i rekken for folk med 20v og tomgangsproblemer, vi kunne starta egen klubb: rolleyes

mener og huske at dette er en 10v... men tomgangstabilisatoren ville jeg og prøvd... ligger i forkant av motoren, høyt oppe på venstre side(mener og huske det, men blei veldig usikker... sikkert noen andre som vet det...)

Edit: leste hele inlegget etterpå det lyser ikke et motorteng i dæsjen? på min var det en gåen bankesensor og da blei bilen omtrent sånn dom du sier nå... vakum kan og være en ide, gåene slanger? sjekk de "michelin" slangene nøye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lyser av og til et motortegn med lyn inni,

men madammen sier at det slutter og lyse når hun går frem og trykker alle tennplugg hettene skikkelig nedpå.

Men dette skjer ikke altid samtidig som bilen fjusker. Hun har skiftet 2 av tennpluggledninene og resten av dem skal være i orden.

Det er en 10v ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet på min også, men aldri så ille at den stopper. Har problemet når jeg kjører også at den ikke alltid vil gå ned på turtall når jeg girer. Fryktelig slitsomt....: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går ned på turtall når hun girer, den går så langt ned at den stopper av og til hvis hun girer ned og skal svinge i et kryss f eks.

Men det virker som det er verst når det er vått ute!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.