#1 Skrevet Januar 22, 2007 Har bladd igjenom de utallige trådene om denna sperre nå men finner ikke noe svar på hvor mye den tåler: klø : isåfall hva ryker hvis noe ryker? tenkte på og kjøre med den på på diverse banetreff til sommeren;) tåler den dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2007 Er vel ikke noe eksakte tall på hvor mye den tåler, men den tåler mye. Det svakeste leddet i disse bilene er egentlig girkassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2007 Er vel ikke noe eksakte tall på hvor mye den tåler, men den tåler mye. Det svakeste leddet i disse bilene er egentlig girkassa så det er isåfall kassa som går hvis det først skal skje noe? er ikke noe i diffen som gir etter eller går i stykker ved for hard belastning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2007 er det ingen som kjører med sperra på på bane? noen må vel vite noe:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2007 Kjørt med sperra på bane uten problem, som sagt det er vel det siste som ryker i det driverket. Det første som ryker er girkasse (enten inngående aksel eller synk.ringer) så ryker vel drivknuter (er vel mest pga slitasje/mye senk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2007 Men på den annen side - man må ha ganske voldsom motoreffekt for at det skal ha noe som helst formål å kjøre med sperren på på en asfaltbane.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2007 Men på den annen side - man må ha ganske voldsom motoreffekt for at det skal ha noe som helst formål å kjøre med sperren på på en asfaltbane.. Ikke om asfalten er våt Da gjør den sitt til att ræva kommer..(funket fint på min 90q med 250hk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2007 Men på den annen side - man må ha ganske voldsom motoreffekt for at det skal ha noe som helst formål å kjøre med sperren på på en asfaltbane.. Har aldri hatt noe bruk for sperre på min på banekjøring, hverken på våt eller tørr asfalt, og min er ikke "sløv" Trengte den ikke ved isbanekjøring engang da det bare førte til for mye overstyring og dårligere rundetider. Eneste grunnen til å bruke sperra er hvis man skal herje og drifte med bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2007 Eneste grunnen til å bruke sperra er hvis man skal herje og drifte med bilen. blir nok brukt av den grunn, litt showkjøring, blir nok ikke brukt alt for mye, men da vet jeg at den tåler det;) men syntes det er bedre og kjøre med den på nå om vinteren enn uten når jeg skal ut og kjøre rally: smil : er mye lettere og stille opp mot svinger og understyrere ikke så mye:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2007 Men på den annen side - man må ha ganske voldsom motoreffekt for at det skal ha noe som helst formål å kjøre med sperren på på en asfaltbane.. er vel heller motsatt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2007 jeg trudde jeg tok diffen bak engang.. ringte til noen i es tuning.. fikk beskjed om å skjekke driv knutene.. viste seg att den enne var knekt.. ferr hain trudd itj æ tok diffen.. for dein røde S2n t es ha blitt prøvd ferr å sei d sånn..me sperra inn.. å dein e d vell over kant av 600 hk:rolleye: så æ e ikke no redd ferr å bruk sperra: rock : ka du tru: haha : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2007 er vel heller motsatt;) Dette kan vel diskuteres opp og ned.. Men jeg har igrunn aldri helt skjønt poenget med å kjøre med sperren på på asfalt om man ikke har så voldsom effekt at man sliter med grepet uten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 23, 2007 Dette kan vel diskuteres opp og ned.. Men jeg har igrunn aldri helt skjønt poenget med å kjøre med sperren på på asfalt om man ikke har så voldsom effekt at man sliter med grepet uten.. hehe, sant det;) men er vel lettere for de med 600 hk og få ut ræva enn oss med halvparten, bruker den få å få den ut litt lettere, hjelper lite på rundetider: rolleyes kun for morroskyld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 8, 2007 Vet ikke hvor sterk diffsperren på en 200 er kontra en s2-4-6 jeg. Men klarte å ta min på audi 100'en min forrige helg. Men det skyldes en stor brukerfeil da:o Hadde vel en 60-70 på hjula under litt leking på snøføre, for så å slå inn sperren i denne hastigheten. Det var ikke smart: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 8, 2007 Kan nok trygt kalle det en heftig bruker feil ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 8, 2007 Kan nok trygt kalle det en heftig bruker feil ja. Jepp, i know. Men alt det andre var meget tight og fint da. Og jeg har kjørt med sperre mye både på snø og asfalt. Så den tåler det fint, sålenge den ikke er slått inn i fart:p Men har lært av det nå som jeg sitter her og skal legge inn bestilling på deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...