#1 Skrevet Januar 22, 2007 Noen som kan gi meg en liten veiledning på hvordan jeg justerer ventilene på denne motoren? aldri justert ventiler når det er overliggende kam.. på forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2007 Skulle ikke forundre meg om det er hydrauliske løftere, med andre ord ingen justering;) Hvis det ikke er noe annet på amerika-modellene da..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2007 Er det mekaniske løftere er det shimsjustering, altså må du ha nye shims i riktig størrelse.. Les av chassisnummeret om det er 85- eller 86-modell, skillet mellom mekanisk og hydraulisk gikk der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2007 er 1985 modell.. misstenker at det er hydrauliske jeg også.. kammen skal slå ned på tappene som står oppå ventilene og når jeg tok de av var der ikke noe shims der som jeg kunne se ivertfall.. vil det da si at de tappene må skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2007 Eyvind: Har disse hatt mekaniske løftere så seint som i 85 altså??...lærer stadig noe nytt..... Andreas: Hvis "tappene" er ventilløfterne, så er det kanskje bytting av disse på gang ja. Vel og merke hvis det faktisk er hydrauliske.... Men det hender at du får tikking ved bruk av noen typer olje, så med en del flaks KAN du være kvitt problemet med et oljeskift... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2007 Såvidt meg bekjent gikk skillet på 8v/10v-motorene i 85/86, sånn at biler fra og med modellår 1986 har hydrauliske løftere.. Det har skjedd før at disse skillene ikke er helt absolutte, og motoren kan jo også ha vært byttet en gang, så.. Men om du bare ser en plan overflate der hvor kammen går nedpå er det nok hydrauliske, de mekaniske har en kant rundt for å holde shim'en på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2007 Såvidt meg bekjent gikk skillet på 8v/10v-motorene i 85/86, sånn at biler fra og med modellår 1986 har hydrauliske løftere.. Det har skjedd før at disse skillene ikke er helt absolutte, og motoren kan jo også ha vært byttet en gang, så.. Men om du bare ser en plan overflate der hvor kammen går nedpå er det nok hydrauliske, de mekaniske har en kant rundt for å holde shim'en på plass. Da er det vel hydrauliske da.. oljen er helt splitter ny.. noen som vet ca pris på disse? viser til tråden for opphavet til djevelskapet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=72370 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2007 da har jeg etter en lengre samtale med delelageret hos møller nesttun fått vite at der er hydrauliske løftere.. så da er det vel bare løp og kjøp vil jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2007 Jepp. Løp og kjøp! men ikke hos møller! Med mindre du har planer om å koste på bilen det dobbelte av salgsverdien på den? (Litt overdrevet, jeg vet det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...