Automatgirkasse låser gir!

Anbefalte innlegg

Jeg har en audi 100 2.8 v6 med automatgir. Når jeg er ute å kjører å bremser foran kryss eller slik at ABS slår inn, låser girkassen min det giret den står i,(som regel 2. giret)å alle lysene til giranviseren i dashbordet lyser. Det er akkurat som om at den ikke vet helt hva den skal gjøre. Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre eller se etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å hør med de på Møller.... Lenge siden du har skiftet olje.? Er iallefall feilmelding når det lyser i flere enn det giret du har spaken i. står i manualen at du burde kontakte verksted. Koster 30000 å overhale den kassa! Men har du godt batteri og dynamo ladder godt..? kan være at abs kobler inn og trekker så mye strøm at kassa fusker .. Girkassa på min var helt gestapo i sommer da batteriet takket for seg... hakket som bare det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å hør med de på Møller.... Lenge siden du har skiftet olje.? Er iallefall feilmelding når det lyser i flere enn det giret du har spaken i. står i manualen at du burde kontakte verksted. Koster 30000 å overhale den kassa! Men har du godt batteri og dynamo ladder godt..? kan være at abs kobler inn og trekker så mye strøm at kassa fusker .. Girkassa på min var helt gestapo i sommer da batteriet takket for seg... hakket som bare det..

: klø : Jeg har akkurat fått byttet olje på den, men batteriet kan være ganske dårli siden jeg ikke kan kjøre med varmetråder i bakruten og full styrke på vameapp. Så jeg skal prøve å bytte batteri:)

Takk for svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alle lysene på girvelgeren er på, betyr det at det ligger en feilkode på kassen. Jeg har VAG-COM og kan lese av feilkoden for deg på neste lokallagsmøte...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D høres kjempe bra ut, for det er ganske irriterende å må starte bilen på nytt igjen når det sjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.