Anbefalte innlegg

I det siste har det blitt gradivis værre å bremse. må pumpe bremsen for at den skal funke. Kan det være så enkelt at bremseklossene mine har blitt for dårlige. Eller er det noe som er galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden du byttet bremsevæske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det siste har det blitt gradivis værre å bremse. må pumpe bremsen for at den skal funke. Kan det være så enkelt at bremseklossene mine har blitt for dårlige. Eller er det noe som er galt?

Vanligste årsaker til problemet ditt er enten ekstremt slitte klosser, bremsekraftforsterker (eventuelt vacuumslangen inn på bremsekraftforsterkeren), hovedsylinder eller lekkasje.. kan jo også være du har for lite bremsevæske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanligste årsaker til problemet ditt er enten ekstremt slitte klosser, bremsekraftforsterker (eventuelt vacuumslangen inn på bremsekraftforsterkeren), hovedsylinder eller lekkasje.. kan jo også være du har for lite bremsevæske?

Tror heller det er klossene enn bremsevesken. Må bytte klosser snart, det vet jeg. Skal ta en titt under bilen å se om jeg ser noe mistenkelig. Hva skal jeg evt se etter. Er en god stund siden jeg har byttet bremseveske.

Lurer litt på om det varierer etter hvor kaldt det er ute. Hva med denne "bomba" ser at den svetter endel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om pedalen siger innover når du trykker den hardt inn og står stille er det enten luft, lekkasje eller defekt hovedsylinder. Bremsekraftforsterkeren/bomba gir sjelden andre symptomer enn at pedalen blir hardere enn normalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat, skal teste det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tommelfingerregel er at om pedalen er hard, men synker, da er det hovedsylinderen. Om pedalen kjennes myk, da er det luft eller lekkasje.

Sånne tommelfingerregler overforenkler iblant virkeligheten, men jeg har opplevd at akkurat denne ofte stemmer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

pedalen funker fint etter jeg har bremsa. Er liksom når jeg skal bremse førstegangen på noen minutter. da kan pedalen gå i bånn, og det er bare svak bremsing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.