#1 Skrevet Januar 23, 2007 Har lyst på A6 quattro med 2,5 tdi 180hk. Har hørt det er problemer med tiptronic-kassa. Er det noen som har kjennskap til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2007 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293&highlight=nummeret Denne tråden kan det nok være fornuftig å titte litt på.. dette er nok et større problem enn evt. tiptronic problemer.. dette er sannsynligvis et problem så godt som alle eiere av biler produsert (med 2,5 tdi) i tidsrommet 2001-04 vil oppleve før eller siden, alt avhengig av intervaller på oljeskift, kjørestil og vedlikehold forøvrig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2007 Har lyst på A6 quattro med 2,5 tdi 180hk. Har hørt det er problemer med tiptronic-kassa.Er det noen som har kjennskap til dette? du kan kjøpe min da... 2,5 TDI Quattro 180hk med manuell kasse, så slipper du å tenke på dyre havari..... bilen har også fått ny registerreim og nye kamakslinger (oljeskift hver 15k etter det) send meg en pm hvis du er intressert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2007 regreimskifte på dissa bilene er ikke hva man kan kalle kosearbeid... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2007 Dette var ikke bra....... Må nok tenke på dette. Min 1,9 er kanskje like grei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 23, 2007 Men hva med kassa da? Fikk ikke noe tilbakemelding på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2007 Det må vel sies at det er delte meninger om hvor stort dette problemet er på 2.5 motoren og evt problemer med Tiptronic kassa.. Noen har kjørt 3-400000 uten problemer mens andre oppdager problemer på 70000 ? Nei, vi skulle ha kjøpt en ny Toyota istedenfor.. der bytter de motor og girkasse hvis de oppdager unormale slitasjer - uten at kundene og pressen vet om det..!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2007 Tip har ikke noe stor kjent svakhet i 2,5 tdi. Problemet er kammene.. en kotbar affære, men ikke noe probem dersom denne operasjonen er tatt allerede! Bare husk at feilen kan komme tilbake, dersom operasjonen f.eks er foretatt i 02-03. Forøvrig er 2,5 tdi en KONGEbil. Lyden er helt topp, i forhold til lyden i 1,9 tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2007 Ja, kanskje en Toyota er tingen for noen,men ikke meg. Har hatt to stk. Gode biler for all del, men ikke spesielt spennende. Men kanskje jeg bare skal beholde den jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2007 Forøvrig er 2,5 tdi en KONGEbil. Lyden er helt topp, i forhold til lyden i 1,9 tdi Enig: rock : og nå har min i løpet av et par uker runda 200tkm, og kammer er ennå ikke bytta, hadde en på møller og se på de, og kammene var bra: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2007 Bare å gå igang å kjøpe 2.5 TDI... Om oljen blir byttet oftere enn anbefalt 10-15000 km og den blir kjørt litt friskt innimellom så skal det gå så fint atte. Jeg byttet regreim på min nå, hadde av toppdekslene... Ingen tegn til slitasje. Tror hele problematikken rundt kammene/løftere og slitasje er veldig oppblåst her inne på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2007 Min '01 2,5 passat har nå gått 170000. Knapt kamaksel-slitasje om noe i det hele tatt ifølge Møller. Oljeskift hver 15000, bruker nå helsyntetisk olje. Tiptronic-kassa fungerer brillefint enda, har nettopp byttet olje på denne også. Kan være greit å gjøre det i det minste, da Møller ikke har oljeskift på disse (kan jo bare ikke være bra). Ut over det, kongebil! Kjørt 55000 km med min hittil dette forsikringsåret, er rimelig godt fornøyd med 6'eren ja: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 24, 2007 Som forfatter av det noe negativt dreide innlegg nr 2 så må jeg også få lov til å si meg helt enig med flere av innleggene over; kjører selv allroad 2,5 tdi (105 000 km) og det er en helt rå bil!! Selv må jeg ta kammene, men servicen på min lokale Møller forretning har vært helt topp og det blir ikke så ille til slutt.. Men, spørsmålet var jo hva man må passe på og da må man jo svare på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 24, 2007 Svarene har vært helt topp. Det at man hører negative ting gjør jo at man lurer litt. Har selv en passat, og skulle man hørt på alt det negative som jeg er blitt fortalt om den, burde man funnet seg noe annet. Men jeg har blitt positivt overrasket over vag, og deres biler, og jeg har hatt mange biler opp i gjennom. Det er heller ikke så mange alternativer når man vil ha stv, sterk diesel, 4wd, og gode kjøreegenskaper. Takk for mange gode innlegg. Må gå litt i tenkeboksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 24, 2007 Nei, vi skulle ha kjøpt en ny Toyota istedenfor.. der bytter de motor og girkasse hvis de oppdager unormale slitasjer - uten at kundene og pressen vet om det..!! Er dette tilfelle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 24, 2007 Er dette tilfelle? Nei! Min mor hadde en Carina E 2,0TD som drosje for noen år siden. Der hadde hun 2 ganger bilen inne hos toyota pga dårlige synkronisering på gearkasse. Første gang innenfor garantitiden, andre gangen langt utenfor. Men det ble i begge tilfeller gjort uten kostnad for henne, noe som jeg kaller utmerket service, men det er da INGEN som bytter ut deler, og ihvertfall ikke motor/gearkasse uten å gi bileier beskjed om dette. mvh Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 24, 2007 Å kalle kam-problemet på 2,5tdi for overdrevet, virker for meg rimelig søkt. Ta f.eks If sin bruktbilgaranti.. de vil ikke ha noe med 2,5tdi å gjøre. Så kan en spørre seg av hvilken årsak, eller ikke, den vet vi. Det er rett og slett en svakhet, kall det gjerne en feilproduksjon! At da mange slipper unna er jo kanon, men MANGE har ikke gjort det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...