Problemer med radiatorvifta.

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg parkerte bilen ved et ferjeleie og gikk inn å kjøpte meg mat. Når jeg kom ut gikk radiatorvifta. Men den stoppa aldri. Så ble nødt til å nappe ut strømmen til den. Fant ut at dette måtte være pga. den tempsensoren på bunnen av radiatoren. Fikk handla en sånn. (Fantes 2, 3polet og 2polet) Kjøpte den 3 polete pga det var den eneste de hadde på lager.

Fikk somla meg til å bytte i dag. Og fant ut at den som står orginalt på bilen var en 2 polet. Men ledninga passa i den som var 3polet også, så bytta rimelig kvikt og satte i kabelen til radiatorvifta.

Men nå vil den liksom ikke starte. lot bilen bli over 100grader, men fortsatt ikke tegn til noe liv frammi der.

Noen som har innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo en grunn til at det finnes 2 og 3 polet temp sensor... kanskje du skal kjøpe en som er beregnet for det kjølesystemet du har!?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kabelen var jo beregnet for 3 polet. Og har fått beskjed om at den siste polen er bare til en annen funksjon. og at den ville passe på begge systemene. Vet dog ikke om dette er riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler med tre stikkere gir vifta to hastigheter avhengig av hvor varm bilen er og den andre med to stikkere gir bare en hastighet på vifta.

Uansett høres det litt rart ut at den skal bli over hundre grader. Er anlegget luftet skikkelig etter du skifta føleren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt den riktig da i forhold til singal og jord?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føler med tre stikkere gir vifta to hastigheter avhengig av hvor varm bilen er og den andre med to stikkere gir bare en hastighet på vifta.

Uansett høres det litt rart ut at den skal bli over hundre grader. Er anlegget luftet skikkelig etter du skifta føleren da?

Nei, det er det ikke. Er det jeg sitter å grubler på om kan være en årsak :P

Hvordan gjør jeg dette enkelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satt den riktig da i forhold til singal og jord?

Er ikke så mye som går ann å gjøre feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt til riktig sensor først istedetfor å feilsøke ut fra et problem som kanskje er forårsaket av at feil del er montert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre å få lufta systemet og sjekke om det funker. Sensoren er jo beregnet til å stå der. Skal jo uansett starte før den når 100grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.