Tiptronic, alle lys i girdisplayet lyser

Anbefalte innlegg

Noen ganger så lyser alle lysene i displayet som viser hvilket gir jeg har bilen i (P,R,N,D,S) Det som også skjer da er at tiptronicen ikke virker. Dvs at jeg ikke kan skifte mellom 1,2,3,4,5

Noen som har vært borte i noe av det samme?

Bilen det gjelder er en A6 2,5 tdi q tip 2004 modell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjedde på min bil for en stund tilbake også. Da var den delen som sieer rett under girspaken som overfører signalene til kassa def og måtte byttes. Var dårlig kontakt så den kunne virke bra noen ganger for så å lyse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjedde på min bil for en stund tilbake også. Da var den delen som sieer rett under girspaken som overfører signalene til kassa def og måtte byttes. Var dårlig kontakt så den kunne virke bra noen ganger for så å lyse

Kostet den mye da?

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hva det kosta?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At det lyser i alle gearposisjoner betyr at gearkassen er nødmodus, få lest ut feilageret, kan være litt av hvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme symptomer og problem i min VW 2002 Tdi Tiptronic, og da måtte den elektroniske hjernen skiftes! Den delen kostet alene 7000.-.....

Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til gjengjeld kan det være så enkelt som en sikring. så en må ikke ta sorgene på forskudd:). men i andre enden av skalaen kan det jo være lamelpakka i kassa som må skiftes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningene for multifunksjonskontakta sitter litt utsatt til under bilen. Kontakta er ei stor rund kontakt festet under girkassa i området ved traversen. Har du subbet nedpå kan det være at ledningene her er skadet. Da går girkassa i nødprogram og hele girindikatoren lyser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortstått det slik at det er en bryter/switch ved selve girspaken som kan ha dårlig kontakt. Hos meg lyser den kun noen ganger, og kan slukke etter en tids kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker du hva det kosta?

Beklager sent svar men husker ikke helt hva det kostet. Papirene med hvor mye det kostet er hos ny eier som er her på forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Plata" med magnetene i koster ca 650,- printplata koster ca 1350,- Har samme problem på en A6 tiptronic. Har sjekket ut prisene og konkludert med at jeg skifter magnet plata først.

Litt trasig og få av girkula, dra ut knappen og ta tak og dra, vær forsiktig når en monterter ikke bruk for mye kraft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.