Anbefalte innlegg

A6'en begynner å bli litt lei å starte i kulda. Den gløder ganske lenge og er litt tung startet. Er det glødepluggene som begynner å bli klare for utskifting?

Bilen det gjelder er en A6 2,5tdi q 2004 modell 180hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok det som er mest nærliggende å tro ja. Skal ikke mer enn en defekt plugg til før du merker den er vond å starte.

 

Få et verksted med såkalt tangamperemeter til å måle hvor mye strøm pluggene trekker. Bør trekke omtrent 10-12 ampere hver. På V6 da omtrent 70 ampere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt slapt batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok det som er mest nærliggende å tro ja. Skal ikke mer enn en defekt plugg til før du merker den er vond å starte.

 

Få et verksted med såkalt tangamperemeter til å måle hvor mye strøm pluggene trekker. Bør trekke omtrent 10-12 ampere hver. På V6 da omtrent 70 ampere.

 

Da skal jeg få undersøkt det!

Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt slapt batteri?

 

Kan glødinga ta lenger tid pga dårlig batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei..men glødinga kan tappe batteri såpass at starteren blir treg.. (lav spenning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut hva som gjorde bilen tungstartet, hadde samme tendensen på min bil i vinter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta alle glødepluggene i fjor, og den var merkbart kjappere på gløding i vinter, men langt i fra like kjapp som 1,9 tdi Touran jeg har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.