nullstille hjerne (motronic)

Anbefalte innlegg

korleis kan man klare å slette feilkoder på ein cis-e montronic hjerne??

den hører til ein 9a 16v motor(corrado).

eg har bare ledningsnettet til motoren og veit at det er ein eller to pluuger som eg diagnose stikk.

kan eg levera den inn til møller??? bare hjernen ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

korleis kan man klare å slette feilkoder på ein cis-e montronic hjerne??

den hører til ein 9a 16v motor(corrado).

eg har bare ledningsnettet til motoren og veit at det er ein eller to pluuger som eg diagnose stikk.

kan eg levera den inn til møller??? bare hjernen ???

Tjaa. Om du har litt opplysninger om bilen den har sittet i slik som type, modell og motorkode (tror dette skal holde) så er det mulig jeg kan hjelpe deg. Skal isåfall først undersøke om jeg finner skjema for den slik at jeg vet hvilke pinner som er hva så får vi evt. ta det derfra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor 9a 2l 16v 136k 100kw.

tennings system KE-motronic 1.2. (map-h)

brennstoffsystem KE-motronic.

når eg ser på autohidden så skal det være tre plugger som det skal puttes ein diode mellom nokre pinner men eg trur eg ikkje har alle dei kontaktane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nullstilles hjernen når den ikkje får strøm lenger??

motoren har gått betre dei siste dagane. kvar gang eg er ferdig for dagen i garasjen så kobler eg fra pluss polen på batteriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nullstilles hjernen når den ikkje får strøm lenger??

motoren har gått betre dei siste dagane. kvar gang eg er ferdig for dagen i garasjen så kobler eg fra pluss polen på batteriet.

Tvilsomt. Men etter MANGE oppstarter / kjøringer over enn viss hastighet og tid så vil feilkodene etterhvert forsvinne dersom feilene som er lagret ikke lengre eksisterer.

Forøvrig, å ta bort + polen er vel ikke veldig smart. Ta heller jordledningen (og evt. + etterpå). Den dagen du kommer borti chassiet med fastnøkkelen når du skrur av + skjønner du hvorfor.

Forøvrig: har ikke kommet noe lengre her. Har du delenr'et på denne ? Tror det er min eneste sjanse til å ha en liten mulighet for å finne oversikt over pinner på denne. Aller helst skulle jeg hatt chassinret på bilen den har sittet i, det hadde vært vesentlig enklere tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på hjernen står det bosch 0 261 200 858 og 8A0 907 404 C C og 200 858 112 810.

litt feilforklart ang ta av plusspolen. eg har montert ein hovedbryter på pluss sida som eg slår av ALL strøm når eg går for kvelden. når eg sveiser så kobler eg av minuspolen og kobler fra hjernen fra pluggen sin.

vil bare vera sikker at ingenting skal gå gale;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på hjernen står det bosch 0 261 200 858 og 8A0 907 404 C C og 200 858 112 810.

litt feilforklart ang ta av plusspolen. eg har montert ein hovedbryter på pluss sida som eg slår av ALL strøm når eg går for kvelden. når eg sveiser så kobler eg av minuspolen og kobler fra hjernen fra pluggen sin.

vil bare vera sikker at ingenting skal gå gale;)

Hmm, sikker på disse tallene ? Gir ikke helt mening ifølge de systemene jeg sitter på. Enten skulle det vært 0 261 200 859 sammen med resten, eller så skulle det vært 8A0 907 404C (og ikke to C'er).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er eit bilde av nr på hjernen.

IMGP2141.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.