Osram "Cool blue" parklyspærer?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med fargen på disse Osram "Cool blue" parklyspærene? Tenkte å montere xenonlysene på bilen min i morgen, og skulle gjerne hatt parklys som i det minste er *litt* hvitere enn de originale glødelampene.. Disse pærene skulle visst være halogenpærer, som gir litt hvitere lys enn alle disse blåfargede glødelampene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Osram sine "cool Blue" parklyspærer blir nesten ikke synlig hvitere.

Vil du ha noe som ser bra ut sammen med xenon velger du Höen Xenonmatch som Ørjan selger. Se linken fra Ken Arne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tryggt anbefale pærene som Ørjan her på forumet selger,og for en service:tilber:

 

Har også hatt dårlig erfaring med de osram pærene,er nesten ikke merkbart som Inge sier;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan anbefale noen pærer jeg kan dra på en stasjon å kjøpe? Philips/Osram osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan anbefale noen pærer jeg kan dra på en stasjon å kjøpe? Philips/Osram osv?

 

Osram Coolblue funker INGENTING i hvertfall,tror muligens Philips Blue Vision skal være litt bedre,men sikkert ikke mye bedre. : klø : Har du muligheter så bestiller du Xenonmatch av Ørjan Andreassen,lyser heeelt hvitt. :D

 

Bruker du W5W pærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du W5W pærer?

 

Vet ikke, noen som vet?? C4 S6?..

Mulig jeg bestiller av han ja, var bare at jeg ville ha de helst i går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men 100 timer levetid? Det er jo "litt" snaut.. Det vil jo bety at man når man kjører ca. 15000 km i året må skifte parklyspærer minst to ganger i året..

 

Ser ut som jeg må leve med de brunaktige parklysene allikevel da, det er så sinnsykt kronglete å komme til også når xenon er montert at det er å foretrekke å måtte inni der minst mulig.. ;)

 

Men takk for tipsene, da ser det ut som det er like greit å kjøpe parklyspærer til noen kroner stykket fremfor de Osram-greiene til en hundrelapp.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men 100 timer levetid?

 

På Osram-pærene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, på de Höen-pærene, står det i tråden om dem, Ørjan Andreassen skriver at fabrikken sier at levetiden er ca. 100 timer på parklyspærene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, på de Höen-pærene, står det i tråden om dem, Ørjan Andreassen skriver at fabrikken sier at levetiden er ca. 100 timer på parklyspærene..

 

Det stemmer dette,mine kvelda etter et par mnd,men hvitt lyser de ihvertfall;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er prob med å bytte noen få ganger i året da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Ikke så lette å få tak i på sparket når man ikke bor i Oslo.

2. Koster betydelig mer enn vanlige parklyspærer.

3. Det er forferdelig trangt og vanskelig å komme til når xenonlys er montert i lyktene mine.

 

Da tror jeg at jeg heller lever med gulaktige parklyspærer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke, noen som vet?? C4 S6?..

Mulig jeg bestiller av han ja, var bare at jeg ville ha de helst i går...

 

Om du er i Harstad (så det stod Harstad/Senja i Avataren din) mandag kveld eller tirsdag morgen så kan du få de levert personlig: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer som flere her har nevnt at Höen har satt forventet levetid på disse til ca 100 timer. Dette skyldes coatingen/faren i glasset som gjør at varmen ikke slipper ut av pærene og at tråden dermed brenner fortere av. Nå det er sagt så skal det sies at jeg kjører selv med disse på bilene mine og har selv erfart at disse varer MYE lengre. Har byttet parklyspærer 3 ganger i 2006 på firmabilen og den har da blitt kjørt 51.000km på denne tiden. Og er du/dere redd for å ikke få tak i pærer på sparken nå dere trenger så kjøp 2 sett (skal ikke se bort fra at jeg da gir dere en hyggelig pris;) ) og ha 1 sett liggende i reserve.

 

Ørjan:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du er i Harstad (så det stod Harstad/Senja i Avataren din) mandag kveld eller tirsdag morgen så kan du få de levert personlig: smil :

 

Ja, er i Harstad... Kan jo ta med deg et par pærer...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si meg helt enig med de som sier at Osram ikke er merkbart hvitere enn vanlige pærer. Jeg byttet på min for to år siden, og synes lyset var betydelig hvitere når jeg sammenlignet med den gamle. Det er klart at den er fremdeles gulaktig når man sammenligner med xenon-lampene, men ikke så ille som de gamle pærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er i Harstad... Kan jo ta med deg et par pærer...?

 

Send meg nummeret ditt på PM så tar jeg kontakt når jeg nærmer meg Harstad på mandagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si meg helt enig med de som sier at Osram ikke er merkbart hvitere enn vanlige pærer. Jeg byttet på min for to år siden, og synes lyset var betydelig hvitere når jeg sammenlignet med den gamle. Det er klart at den er fremdeles gulaktig når man sammenligner med xenon-lampene, men ikke så ille som de gamle pærene.

 

Stemmer det du sier her. Osram pærene ligger vell på 3100K men Vanlige standard pærer ligger på ca 2400K om ikke jeg husker helt feil så litt forskjell er det. Touranen min var faktisk levert med Osram Coolblue i parklysene fra fabrikk når den var ny, men ble STOR forskjell når jeg puttet inn xenonmatch pærene fra Höen som ligger på ca 4100K

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool Blue blir noe hvitere enn de "vanlige" pærene, men ingenting kan måle seg med xenonmatchen fra Höen. Da er du iallefall garantert et bra resultat som matcher xenonlampene dine;-)

 

Ørjan; kan du sende meg et sett park- og tåkelyspærer til Golf IV ?? Skulle vel bli w5w og H3, hvis jeg ikke tar helt feil.... Send meg en PM med hva mer du evt. trenger, så tar vi det derfra...

 

Kristian.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.