#1 Skrevet Januar 23, 2007 Er nå nødt til å få justert ventilene på motoren min. Motoren er en Kg og dermed meknisk styrt. Det jeg lurer på er om må brukes innleggskiver eller kan de "skrues"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2007 Det er shims, så du kan ikke skru, men det er ikke sikkert det er mekaniske selv om det er KG. Alle KG fra 1986 har hydrauliske løftere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2007 hmm: klø : Må finne ut dette. Mener det er en 87mod jeg har henta den motoren fra... Får ta en titt i morgen. Den tikker såpass mye at jeg blir litt små rar.heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2007 kan være defekt hydraulisk løfter og da.. ikke uvanlig det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2007 Ja har noen tanker om noe slikt. Har ikke fått gjort noe idag. Forkjølelsen har kommen på besøk:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 30, 2009 Bumper denne med et spørsmål jeg Hva er egentlig forskjellen på mekanisk / hydraulisk løfter? Prøvde å søke rundt og eneste info jeg fant var at hydraulisk løfter er selvjusterende men mekanisk ga høyere løft (om jeg husker rett). Men ut ifra bilder jeg (ikke)fant kunne jeg ikke finne noen info ellers. Er i grunn bare nysgjerrig og vil lære mer, men noen som kan forklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 30, 2009 Bumper denne med et spørsmål jeg Hva er egentlig forskjellen på mekanisk / hydraulisk løfter? Prøvde å søke rundt og eneste info jeg fant var at hydraulisk løfter er selvjusterende men mekanisk ga høyere løft (om jeg husker rett). Men ut ifra bilder jeg (ikke)fant kunne jeg ikke finne noen info ellers. Er i grunn bare nysgjerrig og vil lære mer, men noen som kan forklare? En mekanisk løfter må justeres mekanisk for å få rett klaring mellom kamlobene og løfterene (shimsene). Dette gjøres ved å sette inn shims med rett tykkelse, plasseres oppi/oppå den mekaniske løfteren. Det finnes også mekaniske race-løftere der shimset (lash caps) ligger mellom ventilstammen og undersiden av løfteren. Dette gir mye lavere vekt og tåler dermed høyere turtall. En hydraulisk løfter justerer seg selv vha motorens oljetrykk. Her er det ingen shims mellom kammen og løfterene. Det som begrenser løftet er ventilfjørene (coil bind) , ikke løfterene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...