Problemer med første gangs oppkobling VAG-COM

Anbefalte innlegg

Jeg har installert vag-com 409.1 på maskinen min, når jeg skal kjøre test, finner programmet kabelen på usb, men jeg får samtidig feilmeldingen : Interface not found! hva menes med dette ? Må jo teste programmet før jeg kjøper det... det sier de jo selv på ross-tech.com...

Noen som har noen ideer på hva jeg kan gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

last ned 607.3, det er siste versjon, installer driverene til USB kabelen fra mappen xp64-usb der du har installert vagcom.

er ikke sikker, men det kan hende det funker :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerer IKKE om du ikke har en original VAG-COM kabel.

Kun originale VAG-COM kabler støttes av alle versjoner nyere enn 409 sjv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må koble kabelen til bilen før du vil "OK" på testene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så må du angi hvem port på maskinen din den kabelen din er på.

Høyreklikk på Min hiddenmaskin. Velg Egenskaper->Maskinvare->Enhetsbehandling->Porter.

Sjekk hva den står på her, sjekk at den faktisk står på en port som er åpen, hvis ikke, bytt til en port som er åpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har installert vag-com 409.1 på maskinen min, når jeg skal kjøre test, finner programmet kabelen på usb, men jeg får samtidig feilmeldingen : Interface not found! hva menes med dette ? Må jo teste programmet før jeg kjøper det... det sier de jo selv på ross-tech.com...

Noen som har noen ideer på hva jeg kan gjøre?

Først og fremst, dersom det er en tredjeparts kabel beregnet for Vag-Com v 409.1 så er ikke dette en ren USB kabel. Denne benytter seg av en Seriell til USB konverteringschip som da gjør at du må benytte deg av en av COM-portene for at kabelen skal fungere. Du må derfor inn på kontrollpanel -- ytelse og vedlikehold -- system -- maskinvare -- enhetsbehandling før du så ser under porter (com og lpt) og ser hvilken com port den har blitt tildelt av hiddenmaskinen din. Denne må stemme overens med den instillingen du setter i VAGCOM programmet, for at kommunkasjonen skal bli riktig.

Da det er gjort kan du koble kabelen til bilens diagnosestikk og bruke test knappen. Dette skal gjøre sus i serken og Interface found skal da bli resultatet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man kjører testen (bruker programmet) må bilen stå å gå, eller er det nok at tenningen står på ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok at tenninga står på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.