Senkefjærer til S6, råd og tips?

Anbefalte innlegg

Ønsker å få senket S6n min litt mer foran, og kanskje litt bak..

Mest pga. at bakskjermene gjør at bilen ser baktung ut.

 

-Hvor bør jeg se etter fjærer? Har Eibach-fjærer nå, tror de senker 30.

 

Hvordan blir comfort/sikkerhet om man senker f.eks med 40-50mm senk foran med org. dempere?

 

Jeg vet, skulle hatt gewinde, men ser meg ikke råd til dette.

Demperbytte er kanskje aktuelt.

Vil gjerne se bilder om noen har..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 30mm Eibach selv, var veldig fornøyd med det i kombinajon med Sachs dempere. Ligger noen bilder av den på http://www.fireringar.com Har ikke noe bilder av noe lavere dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6n din ser ganske lik ut som min. (bildelink nederst i i posten)

Pen bil du hadde der...

Ser liksom helt greit ut, og er nydelig å kjøre med, men det irriterer meg

at den får litt Sierra-stuk over seg bak.

 

Kan tenke meg det optimale måtte være Eibach 45mm foran, men jeg mener å ha lest at Eibach ikke leverer lavere enn 30 mm..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har jo gode rabatter på koni hos Rodin, det er jo også en mulighet. Bare et lite tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R og koni er tingen:)

(litt dårlig bilde,men)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R og koni er tingen:)

(litt dårlig bilde,men)

 

Kjørt i to år, dvs to vintre med 40/35 H&R og gule just. KONI. Min erfaring er at bilen blir hard, merker alle asfaltsjøter (som et tog).

Snø er noe dritt, skjermbuene fylles raskt med snø/is, bilen er lav og subber mye i snøen.

Positivt er at bilen er mye bedre å kjøre når man passerer fartsgrensene, 120 ->. Kurvene taes og lettere (min bil har i tillegg HRSP, 28mm stabstag bak).

 

Så vurder litt fram og tilbake, kanskje finnes andre løsninger om bilen er en "bruksbil".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt i to år, dvs to vintre med 40/35 H&R og gule just. KONI. Min erfaring er at bilen blir hard, merker alle asfaltsjøter (som et tog).

Snø er noe dritt, skjermbuene fylles raskt med snø/is, bilen er lav og subber mye i snøen.

Positivt er at bilen er mye bedre å kjøre når man passerer fartsgrensene, 120 ->. Kurvene taes og lettere (min bil har i tillegg HRSP, 28mm stabstag bak).

 

Så vurder litt fram og tilbake, kanskje finnes andre løsninger om bilen er en "bruksbil".

 

Sant det ja, har justerbare dempere, har justert disse på det nest mykeste nå i vinter, men bilen er litt stiv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Koni dempere på S4-n jeg hadde, Den så vel ca ut som din på bildet Robin. -Meget bra.. Men jeg ser nå at kollevold selger 40 mm fjærer til org. dempere.. Har sendt mail.. Dette med snø og stress er jo noe som følger med når man skal ha lav bil, slik er det bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde eibach senkesett og sachs dempere kjøpt på NBS på min, men den ble aldri lav nok foran.

se bilder: http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=1456

Anbefaler sachs demperne, det ble en ny bil å kjøre etterpå, ville ikke spart penger på å ikke bytte dempere. De er noe av det viktigeste for kjøreegenskapene til en bil.

Men jeg ville sett om ikke det er mulig å finne et sett som senker mere foran enn bak f.eks H&R som nevnt tidligere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler sachs demperne, det ble en ny bil å kjøre etterpå, ville ikke spart penger på å ikke bytte dempere. De er noe av det viktigeste for kjøreegenskapene til en bil.

Men jeg ville sett om ikke det er mulig å finne et sett som senker mere foran enn bak f.eks H&R som nevnt tidligere

 

Bilen er helt perfekt å kjøre som den er.. Er ikke ute etter å bedre kjøreegenskapene.

Den er bare litt høg-. -Grunnen til at jeg ikke vil sette på andre dempere er at bilen vil bli hardere.

Synes 40 mm fjærene til Eibach virker interessante, da ville jeg satt to slike foran og ha de jeg har bak. Venter enda på mail...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er helt perfekt å kjøre som den er.. Er ikke ute etter å bedre kjøreegenskapene.

Den er bare litt høg-. -Grunnen til at jeg ikke vil sette på andre dempere er at bilen vil bli hardere.

Synes 40 mm fjærene til Eibach virker interessante, da ville jeg satt to slike foran og ha de jeg har bak. Venter enda på mail...

 

Disse sachs demperne var ikke veldig harde å kjøre med bare litt sportslig, men jeg kjørte med 17" og sommeren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har H&R fjærer og Bilstein Sprint på min S4 avant 2.2T '93.

Fungerer supert. Bra på bane og ikke for hardt på brostein.

 

Øystein

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.