Skjev felg kort tid etter kjøp

Anbefalte innlegg

Kjøpte for kanksje 1 måned siden (usikker på dato, men rundt der) nye felger pluss dekk, felgene var av et ukjent merke og jeg kjøpte dem hos et lokalt verksted (samme med dekkene).

Nå har det seg slik at den bakerste høyre felgen allerede er skeiv, og å kjøre i 100 og oppover er et rent helvete for å si det pent. Det rister som er skurtresker. Er dette noe som går på garanti? De er jo nærmest kliss nye og ble skjeve med en gang.

Han i butikken sa at ''jaja, kjempe bra felger dette''

Er til å gå på veggen av : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke du kommer så langt med noe klage her...

vet ikke hvordan været er hos deg, men du har vel ikke tilfeldigvis is liggendes inne i felgen da? som skaper ubalanse? typisk når du har kjørt i snø at det pakker seg i felgen... når du så stopper så stiger varmen fra bremsene opp og smelter løs øverste del av snø/isen.. når du så kjører igjen blir det et "helvete" som du sier...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vis det er is som du snakker om, blir den borte til våren, eller er det noe som da har bøyd seg? er virkelig fælt å kjøre med det sånn som det er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er is så blir den borte når du får plussgrader. Prøv å sett bilen i en garasje/parkeringshus noen timer så det smelter og sjekk da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke være skeiv felg nei, hadde samme problemet på en V70. Ta av hjulet som rister og blås reint inni der med trykkluft. Det gjorde vi, og da ble det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye felger...du har etterstrammet boltene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har på riktig sentreringsringer? om ikke så kan hjulet har forkjøvet seg litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er is så blir den borte når du får plussgrader. Prøv å sett bilen i en garasje/parkeringshus noen timer så det smelter og sjekk da.

Takk for tips, min mor sin golf står parkert i garasjen nå, men får vel bare hive ut den : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye felger...du har etterstrammet boltene?

*løper ut og sjekker*..:rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør ikke være skeiv felg nei, hadde samme problemet på en V70. Ta av hjulet som rister og blås reint inni der med trykkluft. Det gjorde vi, og da ble det bra.

Blås reint inni? bak felgen du mener eller ta av gummien og sånt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han mener på baksiden av eikene. Kommer ikke snø på innsiden av gummien;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min er faring med felger som begynner og riste etter vært ved ny kjøp, er at som regel kan et lodd a dettet av. hvis felgen din er skakk/skjeiv så har du nokk kjørt borti noe.

i det felste tilfeller som noen klager på skakke felger så er det høyre bakfelg, og så har dem kjørt borti noe,

men skjekk felgen for møkk invendig, rengjør problem borte?? ikke

skjekk da om loddene sitter på plass, ikke?

ta kontakt dem du kjøpte felgene av og få dem til og kjøre dem i avbalangserings maskina og skjekk om den er skakk, eller om den bare er i ubalangse.

er felgen skakk ta kontakt så kan jeg rette den for deg

hilsen en som har drive med dekk og felger i tre år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode råd Tor, men hva\hvor er lodd?..

Tenkte jeg skulle ta av felgen i morra og legge den inne (har ingen varm garasje) og se om den eventuelle isen smelter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode råd Tor, men hva\hvor er lodd?..

Tenkte jeg skulle ta av felgen i morra og legge den inne (har ingen varm garasje) og se om den eventuelle isen smelter.

Tar meg friheten å svare :)

Lodd er det vi bruker å lime inni alufelgen for å avbalansere den.

Er det stålfelg, er loddet banket på kann på ut/innsiden.

Ta av felgen å ta den inn i varmen, er sannsynligvis is : smil :

hilsen en som også har holdt på med dekk&felg i flere år (8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller bare jekk opp bilen, skru av hjulet og sjekk på innsida om det er drit der. Rista som pokker med meg her en dag for jeg hadde slitne klosser som støva og det la seg inni felgen sammen med veistøv, slaps og anna møkk. Trodde et lodd var falt av så inn til av balansering. Ser inni felgen er det så mye møkk at jeg ser ikke loddet, var derfor jeg trodde det var falt av :P Turtle wax ultra nano micro wheel cleaner eller noe i den dur funker fint. Men du blir svimmel av å puste inn tåka av denne i lengre tid. ;) men riktig som tor olav sier, ofte høyre bakfelg fordi bakhjulet gjør jo alltid en knappere sving enn forhjulet. Du kan også sjekke dekket for skader, det hender at det er mye høydekast i billige dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.