#1 Skrevet Januar 24, 2007 hei noen som har bilder av montert dumpventil på a4 1,8T 98 mod, og evt en liten forklaring på fremgangsmåte?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2007 Er mange tråder om dette på forumet.Så vidt jeg har forstått så er det ikke bra å kjøre åpen dump på 1,8T motorene da dette visstnok tar knekken på LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2007 I utgangspunktet skal det ikke være åpen dump på 1,8T, men er jo flere som kjører rundt med dette. Når du dumper luft rett ut i det fri, fremfor res.ventil regner styreenhet dette som forbrukt luft å pøser på med bensin. Dermed kan du oppleve lugging at bilen holder igjen like etter du har dumpet, å i værste fall går bilen dårligere enn den gjorde tidligere. Men har du alikevel bestemt deg for at du skal ha dumpventil uansett, så fjerner du org. res.ventil å blender begge slanger til den med blendepulgger. Vakuumslangen (den tynne), fester du på den nye dumpventil. Så kapper du slangen som går mellom intercooler å gasspjeld, setter inn et t-rør her og fester det. Dumpventilen fester du i dette t-røret. Prøve å få dumpventilen så nærme gasspjeld som mulig. Men tro meg du blir fort lei den pyyyyyyysj lyden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2007 her kommer et bilde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2007 man får vel den samme lyden hvis man bare kjører med åpent luftfilter og evt større resirk dump;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har monterte en TurboXS Bypassventil,hadde før en Forge i Alu,med den TurboXS ventilen høres det ut som om jeg har åpen ventil,wosher skikkelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har monterte en TurboXS Bypassventil,hadde før en Forge i Alu,med den TurboXS ventilen høres det ut som om jeg har åpen ventil,wosher skikkelig! Er dette en resirk.ventil Tom? Hvor mye ga du for den? SORRY FOR OT!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 24, 2007 Er dette en resirk.ventil Tom? Hvor mye ga du for den?SORRY FOR OT!! Du har PM! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 24, 2007 sånn som den passaten på bildet der.. det er vel ikke optimalt for en VAG motor da denne har luftmassemåler og resirkulerings luft? (så sant ikke du har chip som tilsier at denne skal stå der) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...