For lavt ladetrykk...HJELP!(s2)

Anbefalte innlegg

Jeg har en s2 3b med org turbo,2,5bar map,3"eksos, stor ic, og chip fra es-tuning (steg 2) som skal gi oppunder 300hk, forrige eier mener denne skal lade 1,5bar..? jeg har monter ttmåler og den viser kun 1.1bar: klø : , har vært sånn hele tiden (1.1) men lader denne da for lite? har sjekket etter lekasjer og det er det ikke noen steder..

 

isåfall hvordan får jeg evt skrudd opp dette? eller er det noe galt ett sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 ved alle turtall? Vil kanskje tro at det "normale" ville være en topp på ~1.5 ved ~3000 og så falle sakte av oppover i turtallsskalaen ettersom turboen ikke har mer å gi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.1 ved alle turtall? Vil kanskje tro at det "normale" ville være en topp på ~1.5 ved ~3000 og så falle sakte av oppover i turtallsskalaen ettersom turboen ikke har mer å gi.

 

den topper/peaker på 1.1 for så og falle litt tilbake

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært ute på jakt etter mer trykk i dag,men uten hell: bh : har prøvd og koble vekk dumpen, for jeg trodde kansje det var den som var litt slapp men det var det ikke, fortsatt 1.1bar. Tok vekk den "forseglingen" på wg`n og prøve og justere der, trodde kansje fjøra var slapp, men det hjalp ikke, skrudde 2,5 runde på den (strammere) uten att noe skjer i det hele tatt, fortsatt lader den kun 1.1 på topp og faller til ca 0,9. hvaskjera????: gråter :

 

Noen som kan hjelpe meg mer flere feilsøkinstips?: klø :

 

har også sjekket alle slangeklemmer og skjøter uten og finne noe som skulle tilsi at jeg har lekasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde nå og koble bort den 75 ventilen og da gikk den ned på ca 0.25 i ladetrykk og gikk som en dass:) så da er vel den i orden?:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde nå og koble bort den 75 ventilen og da gikk den ned på ca 0.25 i ladetrykk og gikk som en dass:) så da er vel den i orden?:confused:

 

Skal det ikke lade ca 0.4 uten ventilen tilkoblet : klø :

Har du trykktestet systemet? Kan være en liten lekkasje en plass. Ikke mye som skal til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min med peaka på 1.1 og datt så ned på 0.9 med org turbo

Å mitt var tett.(Trykktestet). Så er nokk ikkje meininga at den skal ladde nokke meir på den chippen du har. Men vist du skrur på wg.. skru den heilt ned..da fikk jeg 1.5.. dog på en k26. men org turboen skal nokk klare det samme, berre at den ikkje holder trykket så langt ut på turtall.MEN den vil nokk gå litt magert da.

 

Husk at skruen på wg`en ikkje stopper, den detter ut vist du skrur den for langt ned.:)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det ikke lade ca 0.4 uten ventilen tilkoblet : klø :

Har du trykktestet systemet? Kan være en liten lekkasje en plass. Ikke mye som skal til :)

 

mulig det er 0,4, jeg så ikke etter men bare merka at den gikk dass;) Tenkte på og trykkteste det, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min med peaka på 1.1 og datt så ned på 0.9 med org turbo

Å mitt var tett.(Trykktestet). Så er nokk ikkje meininga at den skal ladde nokke meir på den chippen du har. Men vist du skrur på wg.. skru den heilt ned..da fikk jeg 1.5.. dog på en k26. men org turboen skal nokk klare det samme, berre at den ikkje holder trykket så langt ut på turtall.MEN den vil nokk gå litt magert da.

 

Husk at skruen på wg`en ikkje stopper, den detter ut vist du skrur den for langt ned.:)

 

Mvh

 

Hmm, ja du sier noe, men rart dem sier at den skal lade 1,5 da: klø : , men skal man ikke merke noen forskjell ved og bare skru litt på wg? må jeg skru den helt i bånn for at det skal ha noe og si?

 

å det er jo 2,5bars map, og den orginale mappen ville vel klart 1.1? så da ville det vel ikke vært noen vits og sette på ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at skruen på wg`en ikkje stopper, den detter ut vist du skrur den for langt ned.:)

 

Mvh

 

det fant jeg ut: haha : fant også ut at det sitter en passe stam fjær i wg, lokket satt fast etter at jeg fjerna alle mutterene, så dunka jeg litt på den og da tok fjæra og lokket en flyvetur ut på bakken: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja du sier noe, men rart dem sier at den skal lade 1,5 da: klø : , men skal man ikke merke noen forskjell ved og bare skru litt på wg? må jeg skru den helt i bånn for at det skal ha noe og si?

 

å det er jo 2,5bars map, og den orginale mappen ville vel klart 1.1? så da ville det vel ikke vært noen vits og sette på ny?

Hvem er dem?ikkje for å vær frekk no da: rolleyes for å ladde 1.5. (Tror) jeg at du må du ha kraftigere fjør på wg. jeg også hadde 2,5 map.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig det er 0,4, jeg så ikke etter men bare merka at den gikk dass;) Tenkte på og trykkteste det, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det;)

 

Her ser du en måtte å trykkteste på..

Skar ut bunnen i flaska, og sette på en bilfelgventil i korken.

DSC01136 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er dem?ikkje for å vær frekk no da: rolleyes for å ladde 1.5. (Tror) jeg at du må du ha kraftigere fjør på wg. jeg også hadde 2,5 map.

 

jo nå var du frekk: bråk : neida,hehe, det er forrige eier som sier det og andre på forumet her + noen kjentfolk: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du en måtte å trykkteste på..

Skar ut bunnen i flaska, og sette på en bilfelgventil i korken.

 

den var ikke dum;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt sp. men- blir det tett i andre enden??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prata nettop med es tuning og de sier den skal lade 1,5 på topp, dem mente det kunne være en lekasje eller gåen n75 ventil. ventilen har jeg sjekket og den er ok, så da må jeg nok trykkteste litt ja. men hvis det skulle vise seg og være tett, som jeg tror det er, hva kan det være da?: klø :

 

en annen ting og, jeg justerte litt på wg`n ca 2,5 runde ned, det skjedde da ingenting, må man skru mer for at det skal ha noe og si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått trykktestet litt, og alle slanger og rør er tett, men..... når jeg setter på ca 1,5-2 bar på slangene lekker det gjennom motoren: eek : , jeg hører det suser ved topplokket og hvis jeg skrur av oljepåfyllingslokket så hører jeg at det komme der innen ifra: eek : , HJELP? hva kan det være?: gråter :

er det noe ventilgreier som ikke tetter eller?

 

når jeg setter på trykk så synker det veldig fort, går fra 1,5bar til 0 på ca 10-15 sekunder: mad :

 

hva skal jeg gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det analog ladetrykksmåler du har? Har du sjekket at den måler korrekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg fått trykktestet litt, og alle slanger og rør er tett, men..... når jeg setter på ca 1,5-2 bar på slangene lekker det gjennom motoren: eek : , jeg hører det suser ved topplokket og hvis jeg skrur av oljepåfyllingslokket så hører jeg at det komme der innen ifra: eek : , HJELP? hva kan det være?: gråter :

er det noe ventilgreier som ikke tetter eller?

 

når jeg setter på trykk så synker det veldig fort, går fra 1,5bar til 0 på ca 10-15 sekunder: mad :

 

hva skal jeg gjøre?

 

Lekkasje forbi stempelringer, er vel alltids litt lekkasje, spesielt hvis bilen har rullet noen mil. Har det på min S2 også. Kan være at noe av trykklufta lekker forbi oljetetninger i turbo også. Kan være greit å ta komptest/leak down test.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje forbi stempelringer, er vel alltids litt lekkasje, spesielt hvis bilen har rullet noen mil. Har det på min S2 også. Kan være at noe av trykklufta lekker forbi oljetetninger i turbo også. Kan være greit å ta komptest/leak down test.

 

ja skal ta en komptest, men den skal vel ikke lekke der?: klø : , er vel fordi det lekker gjennom der at den ikke klarer og lade 1,5bar vel? eller? jeg klarer nesten ikke bygge opp 2 bar i sytemet pga at det lekker ut med en gang igjen.

 

lekasjen kommer kun opp gjennom oljepåfyllingslokket, ikke via turbo eller veivhusventilasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det analog ladetrykksmåler du har? Har du sjekket at den måler korrekt?

 

jupps

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det lekker gjennom motor er fordi ventilene dine står åpne.. Lufta går ut gjennom eksosen på naturlig vis.

Så for å finne ut om motoren din ikke er tett må du ta komp. test.

Skal du teste rørgatene/intercooler dine for lekkasje så må du koble deg inn på røret som går inn på spjeldet og på røret som går ut av turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at det lekker gjennom motor er fordi ventilene dine står åpne.. Lufta går ut gjennom eksosen på naturlig vis.

Så for å finne ut om motoren din ikke er tett må du ta komp. test.

Skal du teste rørgatene/intercooler dine for lekkasje så må du koble deg inn på røret som går inn på spjeldet og på røret som går ut av turboen.

 

men hvorfor hører jeg det suser opp gjennom lokket til oljepåfyllinga da? (når det står trykk på)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvorfor hører jeg det suser opp gjennom lokket til oljepåfyllinga da? (når det står trykk på)

 

Det lekker forbi stempelringer og evt opp langs ventilstammene. Normalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.