Fjærskålen knakk, eller?(Audi 80 B4)

Anbefalte innlegg

En i klassen min sier til meg idag: "Bjørn, du som er sånn bilmann, kan ikke du se litt på bilen min idag, jeg hørte en smell foran og så ble den litt rar": smil :

Joda, jeg tok meg en titt, og her er hva jeg så:

For meg ser det som hele fjærskåla har rustet løs fra fjærbenet.

DSC00213.jpg

DSC00001.jpg

Her er siden det gjelder..

DSC00002.jpg

Her er motsatt side..

Må vel til å bytte hele fjærbenet her ja?

Det skumleste er at bilen ble godkjent med 0 - feil på PKK i forrige uke: faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hender fjærskålene ryker ja. Må nok bytte fjørben ja. Umulig å forutse slike ting på en PKK hvis det ikke er rustet hull eller er sprekk e.l der. Holder jo at det er litt rust og du treffer en hump riktig det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, var nesten det jeg regnet med. Kanskje en fordel å bytte på begge sider nå?

Joda, vet at slike ting skjer fort, men må ha vært bra rustete der før det knakk av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja skeptisk... For meg ser det ut som om fjørskåla sitter der den skal. Er den ikke vinklet litt innover i utgangspunktet da?

Jeg stemmer for at fjøra har knekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja skeptisk... For meg ser det ut som om fjørskåla sitter der den skal. Er den ikke vinklet litt innover i utgangspunktet da?

Jeg stemmer for at fjøra har knekt.

Jeg synes fjærskåla sitter veldig lavt, mulig det skal være sånn da..

Jeg så ingen brudd på fjæra, men tok bare en rask kikk da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å måle avstanden fra stabstag festet og opp til fjærskåla på begge sider og sammenligne??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin senk på venstresiden! : ja :

Ja, de kan ruste/dette av, mye belastning der.. På en Honda jeg hadde løsna begge to bak nesten helt samtidig, svigers som hadde den på det tidspunktet hold på å drite på seg da det skjedde på vei til butikken! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.