#1 Skrevet Juni 28, 2004 Heisann nå som jeg trodde alt var bra så har det skjedd noe igjen Jeg var og kjørte på noen J##### bonde veier i helga og fikk en hel haug med stein sprut. Da dem ikke har asfalt. Men så fikk jeg en stor en på panseret Er det bare og få tak i samma lakk og "tette igjen" Eller noen som har noen bedre forslag... Mvh: Borgar Pettersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2004 Er da vel bare en god grunn til å kline til med en hellakkering? Ellers kan du kjøpe en penselflaske med den fargen du har og lappe over det som er skadet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2004 I forbindelse med lakkskader lurer jeg litt: Hvis en "fyller" i farge i lakksåret, så vil det bli et merke, altså en får en ufin overgang mellom der man har reparert og den org. lakken! Er det mulig å pusse dette "til" med fin fint pussepapir? I noen tilfeller er det et skikkelig hakk ned i lakken, skal en fylle hele "gropa" med lakk, eller en form for grunning også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2004 Det skal visstnk finnes et slags verktøy for å ta steinsprut men jeg vet veldig lite om det... Skal visstnok bli meget bra resultater! Å slipe det ut tror jeg ikke blir helt bra, men jeg har aldri prøvd på det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2004 Leste en tråd for en tid tilbake om en her på forumet som fikk en lakkskade, der en "ekspert" fikset det med 1500-2000 papir! Tror jeg skal prøve dette på et vrak, se om det er mulig å "glatte" det ut! Bare en tanke som slo meg da, for det ser ikke bra ut etter pensel rep. , blir flekkete! Lakkerte badlooken og div plastdetaljer for ca. 1mnd siden, etter ca.100mil, bla på grusvei er lakken flasset bort/full av steinsprut! Hadde 3lag farge og 4lag klarlakk, men det holdt ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2004 Det er hakk jeg har fått og.. Skikkelig stygt jævla synlig på min sølv farga bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2004 Du kan da pensle såret og rubbe og polere det etterpå, da skal det da gå bort. Finnes jo stifter som du fyller i såret og polerer ripa bort. Men tror du kommer langt med pensling og rubbing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2004 Opprinnelig postet av Bertil Farstad Du kan da pensle såret og rubbe og polere det etterpå, da skal det da gå bort. Finnes jo stifter som du fyller i såret og polerer ripa bort. Men tror du kommer langt med pensling og rubbing. anbefales å dra til en bilpleier..koster deg 300-400 kr..legger i farge (som du har med på stift) og han varmpolerer..får lakken til å flyte over ripa/skadene.. de fleste er behjelpelig med dette.. fått gjort dette i tr.lag og i drammens-området selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg anbefales å dra til en bilpleier..koster deg 300-400 kr..legger i farge (som du har med på stift) og han varmpolerer..får lakken til å flyte over ripa/skadene.. de fleste er behjelpelig med dette.. fått gjort dette i tr.lag og i drammens-området selv Okey hvem i drammen's området fikk du gjort det hos da husker du det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...