La veivhusventilasjonen gå til catchtank og ikke via innsug? (1,8T AEB)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å sette på en catchtank med filter, og bare la veivhusventilasjonen gå dit. Dermed vil jeg slippe at turboen suger luft med oljepartikler i fra veivhuset, som igjen griser til intercooler og innsugsmanifold, og senker effekten over tid.

Er det noen som har gjort dette? Går det greit med avgasskontroller osv på eu-kontroll?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel gjerne ikke lov, grunnen til at det er retur er jo at åndinga ikke skal ut i friluft..? Mulig jeg tar feil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, stemmer det. :) Men all oljen som sirkulerer rundt pga det er jo med på å ødelegge N75 ventilen og LMM osv, i tillegg til at det reduserer effekten over tid. Om jeg gjør det så vil jeg selvfølgelig prøve å plassere catchtanken slik at den ikke er synlig. Og ved å både ha catch tank og filter, går forhåpentligvis ikke så mye ut i friluft heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vel egentlig tro avgassmålingene ble bedre ved å gjøre det, da man ikke forbrenner olje i like stor grad da. Litt mer slippes kanskje ut i friluft, men da ikke via eksosen. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har gjort det på bilen min, funker som en drøm, har ikke hatt den til noe eu ok enda men vil vel tro det skulle gå greit. isåfall få du bare koble slangen tilbake når du skal godkjenne den;) man bli overrasket over hvor mye "æsj" det havner oppi den tanken etterhvert som egentlig skulle gått inn i turboen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Vet det, for hadde nemlig catchtank på forrige turbobilen min. Men det var jo en gammel veteran som var modifisert,så der var det fritt frem uten bekymringer for eu-kontroller og avgassmålinger. Hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er biler som har catch tank orginalt, men sitter jo ikke noe filter på de boksene da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler som har catchtank originalt, går det en slange inn til tanken fra motorblokken, og en slange ut fra tanken og til innsuget. Men da kan man bare fjerne den utgående slangen, og sette på et lite breather-filter der. :) Skal uansettt skaffe meg en catchtank og montere på 1.8T'en tenker jeg. Slangen/røret(Har ikke fått av tverrbjelken foran enda, så har ikke sett hva det er) ut fra blokken er løs hos meg, så hele motoren er tilgriset på den siden... Forrige eier mente det lekket olje på bilen, men fikk den sjekket hos audi uten at de fant noe. Jaja......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.