Hvordan stramme håndbrekk? passat 96

Anbefalte innlegg

Som topic sier, er det en bolt i nærheten av handbrekken som må strammes? Når jeg trekker opp handbrekken i bakken her, så tar det tid før bilen stopper... skal ikke hjulene låses helt når handbrekket er helt oppe?

Det er foresten syncro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt sikker, men på modellen før (altså 88-94) er det i allefall noen stramme-skruer under dekselet som ligger over håndbrekken.

Mulig du må av med hele "konsollen", husker ikke helt, er en stund siden jeg holdt på med det der...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den tidligere modellen ligger strammeskruene under askebegeret til baksetet. Du kan jo kikke der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold bremsepedalen nede... og "pump" med håndbrekket. Det tar 2 minutter eller noe slik.. og er slitsomt arbeid ;)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg trekker opp handbrekken i bakken her, så tar det tid før bilen stopper... skal ikke hjulene låses helt når handbrekket er helt oppe?

Det tviler jeg på om du klarer. På Passaten til madammen bøyde jeg like godt hele dritten (dvs: håndbrekket) da jeg dro til brekket. Men å få hjula til å stå bom fast, selv med nye skiver/klosser, aldri i livet på bar asfalt, på is/snø går det selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

håndbrekket får ikke låst bakhjulene nei, og det tar lang tid før det stopper om du bare bremser med brekket. Slik er det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk folkens, da ble jeg klokere på dette. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.