#1 Skrevet Januar 24, 2007 Jeg har nå drevet å søkt litt rundt her, men ikke funnet svaret jeg leter etter! Er det mulig å sette inn optima batteri i golfen?! jeg har et stående, men det er liksom motsatt av det som sitter i bilen. + og - polene er motsatt. Og på original batteriet er polene og litt rundt "felt" ned i batteriet. For er jo sikringskasse oppå batt, til abs og det der... så å snu batt. vil føre til for korte ledninger\fester på sikringskassa.. Å bytte batteri må gjøres lell, for det jeg har er helt gååent.. Greit å bruke optima, så lenge enn har det.. Er jo også greit pga det som er i bagasjen:p Takker for alle svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 Jeg satte akkuratt i et exide maxima 900 batteri. Det hadde polene på midten. ( og ikke nedfelt ) Jeg vridde det staget som går til pluss polen andre vei så fikk jeg lurt det nedpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2007 Jeg har nå drevet å søkt litt rundt her, men ikke funnet svaret jeg leter etter! Er det mulig å sette inn optima batteri i golfen?! jeg har et stående, men det er liksom motsatt av det som sitter i bilen. + og - polene er motsatt. Og på original batteriet er polene og litt rundt "felt" ned i batteriet. For er jo sikringskasse oppå batt, til abs og det der... så å snu batt. vil føre til for korte ledninger\fester på sikringskassa.. Å bytte batteri må gjøres lell, for det jeg har er helt gååent.. Greit å bruke optima, så lenge enn har det.. Er jo også greit pga det som er i bagasjen:p Takker for alle svar... Jeg tror det går hvis du roterer det 180 grader slik at polene havner på samme side som de var, samt at du må feste batteriet med lastestropper e.l. siden det ikke har flenser nederst som orig.batteriet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2007 Jeg tror det går hvis du roterer det 180 grader slik at polene havner på samme side som de var, samt at du må feste batteriet med lastestropper e.l. siden det ikke har flenser nederst som orig.batteriet. Tenkt tanken, men vil ledningene til sikringsboksen væra lange nok mon tro?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2007 Om du bøyer staget som går fra sikringene til pluss polen litt så tror jeg det vil gå. Du må sikkert også vri selve enden som er festet i batteriklemmen ( +) andre vei slik jeg måtte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2007 Du kan jo også bare lage en kabel som du skjøter med, av en tykk RK kabel eller no.. Sette på kabelsko i vær ende.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2007 Det peneste blir kanskje et stag av kobber eller noe andre som leder mye strøm. Flytt selve klemma - kapp til staget så det passer over til der klemma festes i det org sikkrings staget. Bor to hull så skru fast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2007 Hva koster ett gult optimabatteri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2007 2200 tror jeg det var de sa til meg hos mekonomen. Totalt off topic men jeg satte i exide maxima 900 forgje uke. Det var som å få nytt anlegg - alt spilte mye bedre. Selv med 1 farads kondensator ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2007 Takker for svar.. Noen som kanskje har bilde av noe lignende? Det var som å få nytt anlegg - alt spilte mye bedre. Det tror jeg på.. hos meg så henger bassen litt etter.. høres iallefall sånn ut.. Hva koster ett gult optimabatteri? 2200 sa de på Torshov også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2007 Jeg hadde ihvertfall et exide maxima batteri i den forige Golfen min... En 2000 Golf IV... Hadde ikke problemer med det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2007 Hvis jeg får energi nok til å gå ut å måke snø av bilen skal jeg få tatt bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...