#1 Skrevet Januar 25, 2007 For hvis ikke så er min urørt til no, noe som er litt rart siden jeg har hørt før når den har vert koblet til vag-com at det står "hohenester" i programmet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 Regner med det er S4en du prater om ? Den boksen må fysisk åpnes ja,umulig å få det til uten at man ser at den har vært åpnet. Det kan jo være noe har gjort seg skikkelig flid med å lukke den men du vil se det uansett. Man må jo bøye opp noen tapper på selve boksen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2007 Min hadde en post-it lapp på seg med noen tyske gloser om at en diode og noe annet var byttet, men kunne ikke se at tappene var rørt. Men nå har den vært oppe 3 ganger, og for min del kunne det godt vært en syltetøystrikk rundt i stedet.. Jeg kan vel se for meg at proffene kan ha kjøpt nye bokser fra Bosch, evt. byttet hele boksen med en som aldri har vært lukket fra fabrikken. Enkleste løsning når en kan gjøre dette uten at kunden må sitte lenge og vente på operasjonen, (noen har chippene loddet fast..) så han kan få 'ny' bil med én gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2007 vel. dette var en sølvfolie teip med trykt rød skrift på. kunne ikke se noen riper rundt der metalltappene er bøyd rundt heller. Steike , hvis bilen har vert orginal kommer jeg til å få meg en liten overraskelse tror jeg- eller håper jeg hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2007 Min hadde en post-it lapp på seg med noen tyske gloser om at en diode og noe annet var byttet, men kunne ikke se at tappene var rørt. Men nå har den vært oppe 3 ganger, og for min del kunne det godt vært en syltetøystrikk rundt i stedet.. Jeg kan vel se for meg at proffene kan ha kjøpt nye bokser fra Bosch, evt. byttet hele boksen med en som aldri har vært lukket fra fabrikken. Enkleste løsning når en kan gjøre dette uten at kunden må sitte lenge og vente på operasjonen, (noen har chippene loddet fast..) så han kan få 'ny' bil med én gang. Kan vel hende de har programmert med kabel istedenfor å lodde sokler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2007 Det er ikke mulig å omprogrammere denne styreenheten uten å fysisk ta ut brikkene. Men denne boksen er jo ikke plombert orignalt. Kan du ikke legge ut et bilde av det du mener er plombering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2007 Hvordan forgår "live" mapping da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2007 Det er ikke mulig å omprogrammere denne styreenheten uten å fysisk ta ut brikkene. Men denne boksen er jo ikke plombert orignalt. Kan du ikke legge ut et bilde av det du mener er plombering. huff. nei no er den trygt tilbake på plass under tepper og deksler. boksen er ikke plombert orginalt? - hørtes jo merkelig ut at det audi ikke bryr seg med skal en tuner ta alvorlig- denne teipen var forseggjort. Du tenker vel på flashing Eirik: dette er jo det de kan gjøre på de nye- bare kobler seg til uten fysiske inngrep, står en del om det på t.s sine sider. går nok ikke på disse gamle haugene her nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2007 Du tenker vel på flashing Eirik: dette er jo det de kan gjøre på de nye- bare kobler seg til uten fysiske inngrep, står en del om det på t.s sine sider. går nok ikke på disse gamle haugene her nei. Motronic blir da justert og mappet på rulle.. Tar de et run, tar ut chippene, putter dem inn i maskinen, omprogrammerer og vice verca hver gang da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 25, 2007 hakke peil. enten så lager de de vel basert på info og utprøvde oppskrifter, så tar de en test. eller så må de vel klare å koble seg på chip-soklene mens bilen er i gang - lage et program og så laste det inn i en chip når de er ferdig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2007 Motronic blir da justert og mappet på rulle..Tar de et run, tar ut chippene, putter dem inn i maskinen, omprogrammerer og vice verca hver gang da eller? Chip leverandørene har en bil de mapper med emulator. Dette programmet kopieres så over til neste bilene som en standard løsning til akkurat dette oppsettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2007 ..Eller noen av hjemmetuninggutta lodder inn en sokkel på de som ikke har det, og kobler seg til.. Men ofte har de emulator, ja. Men tilbake til topic: Original ECU er ikke plombert eller tapet, dette er nok noe Hohenester har gjort.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2007 hm. ja - seriøse folk då. stod skrevet med kulepenn eller noe pa lappen med strekkoden " Javad (tror jeg) Auto - call us" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...