#1 Skrevet Januar 25, 2007 Skulle ha hatt ut fordeleren på en NF-motor, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre dette uten å "ødelegge" for mye... Mente at det var en skrue som strammet en "gaffel" rundt innfestingen til fordeleren, men på denne motoren (og forsåvidt også på min 2,3'er) så sitter det en "rund dings" som holder en plate / kile over denne "gaffelen" som igjen holder fordeleren på plass.. Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få av dette? Ref. AKTE så skal det være en sekskantmutter eller skrue der som holder denne "gaffelen", men det finner ikke jeg på mine motorer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 Et lite bilde her... Hvordan skal man fjerne den metall "kappa" som sitter over skruen der?? Rå makt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2007 Om du ser inn mot motoren/fordeleren fra førersiden, så har du et slags deksel over denne bolten. Det dekselet er en slags forsegling, da bilen har elektronisk styrt tenning. Du må mao bruke ei tang el.l. av noe slag og fjerne/vri unna dette dekselet, slik at du kommer til bolten. Resten er slik du beskriver det Edit: det bildet var ikke postet da jeg begynte å skrive innlegget...så ja, rå makt og ei tang Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2007 Hmmm, så dette er egentlig ikke noe man skal "fikle med..." d da: rolleyes Som sagt, så gjort, og nå er ihvertfall fordeleren av, gjenstår bare å se om jeg får fikset problemet mitt med litt treg start og fjusking på bilen som den skal settes på.... Takker for innspill: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2007 Normalt trenger du ikke "fikle" med dette dekselet nei, men ved bytte så må man jo fjerne det. Bare pass på å ikke montere fordeleren rett vei, rote med rekkefølgen på pluggledningene osv, så blir det nok fres i bila igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...