#1 Skrevet Januar 25, 2007 har en golf III, nettopp bytta motor som har kjørt ca. 91000. men har digital trippteller, hvordan stiller man den? noen som vet hvordan man stiller den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 Det går ikke uten spesialutstyr som svært få har (VAG verksteder har det ikke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2007 Det lar seg gjøres, men selve temaet er veldig fy-fy da mange ønsker å gjøre dette i forbindelse med økonomisk vinning. Dessuten, kan være litt kronglete å selge en bil der det har vært byttet instrument og mikset & trikset med kilometerstanden da dette er lagmannens sterkeste referansepunkt ved kjøpt av bil. Viktig å understreke at jeg nevner dette til opplysning uten at jeg anklager deg for noe av dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2007 når jeg bytter motor, som har gått 91000. Blir det litt rart og ha at det står at den har gått 170000 på tripptellern. jeg har bevis på at motoren har gått 91000 så det er ikke no problem. Så det er ikke for at jeg skal få mer penger når jeg selger den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2007 Bytta du også girkasse og understell med det samme? Bremserør? Andre vanlige slitedeler som er vesentlig mer slitt på 170.000 enn 91.000km? Poenget er enkelt og greit at selv om motoren nå er gått kortere enn den gamle så har vel fortsatt resten av bilen trillet like langt. Hvis du har bevis på at den nye motoren har gått 91.000km så er det bare notere ned kmstand ved motorbytte og så legge dette med bilen for dokumentasjon ved evt senere salg. Etter min mening tror jeg det blir mindre ubehag for deg å leve med kilometerstanden enn å måtte forklare hvorfor telleren hoppet 80.000km tilbake hvis en fremtidig eier skulle finne det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2007 den er god. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...