Problem med vindusheis på 99 Audi A6 1,8T

Anbefalte innlegg

Hei

Har en kamerat som har en 99 Audi A6 1,8T.

Helt tilfeldig en dag så nektet høyre vindu forran og gå opp!

gikk opp men møtte på en måte motstand, og når elektriske vinduer gjør det, så går de jo ned igjen!

Han skrudde av dørsiden og sånn, men fant ingenting.

alle skruer satt fint, og ikke noe synlig feil!

Men motoren til vinduet var varm, da den tydlig vis hadde jobbet en del!

Noen gode råd til hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på min og det er en liten dings som må byttes. Søk litt på forumet så finner du det nok (husker ikke helt hva som må byttes)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme med min også, men har lært å ikke ta det helt ned. Har sjekket på forumet men kan ikke finne noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min i sommer, men det gikk såvidt hvis jeg tvang det opp, når det begynnte stoppe så slapp jeg og holdt inn knappen igjen (osv til vinduet var helt oppe) etter noen forsøk gikk det, snakka me verksted om det, de "smurte opp" noe inni der å jeg har ikke hatt problemer etter det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må en demontere hele døra slik som det er vist i denne tråden??

http://www.audiworld.com/tech/int45.shtml

Eller går det og skifte disse plastklipsene på en enklere måte??

er det forresten noen som har delenummer på disse klipsene?

Men viss dette er et vellkjent problem på a6, er det vel ikke noe problem og få tak i..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se i tråden JAM refererer til. Om det ikke fungerer med silikonspray, så skifter du de delene. Har brukt silikonSPRAY på flere biler etter at den tråden fra 2004 ble skrevet, og det har fungert hver gang. Denomntering er heller ikke nødvendig, bare å spraye der vinduet beveger seg, så sørger gravitasjonskreftene for resten ;)

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.