Går disse felgene på Audi 100?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det om det går med ASA 9x20 ET44( 225 30-20 Nankan dekk) på en Audi 100 2,8 1992 mod?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det om det går med ASA 9x20 ET44( 225 30-20 Nankan dekk) på en Audi 100 2,8 1992 mod?

Alt går hvis man er sporty innstilt...

Tror dette skal gå, men jeg tar forbehold om at felgen ikke butter innover i innerskjerm/fjærben. Tror det skal gå, men vet ikke.

Husk også at slike superlavprofildekk vil se rart ut hvis du ikke senker bilen din ordentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikker på at så bred felg med ET44 vil kræsje i fjærbeinet. 8" med ET48 gjør ihvertfall det, så litt enkel regning viser at 9" med ET44 vil stikke enda lengre inn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette skal gå, men jeg tar forbehold om at felgen ikke butter innover i innerskjerm/fjærben. Tror det skal gå, men vet ikke.

Jeg har heller ikke fasit, men husker en tråd der Ole Gunnar Sveen måtte ty til 10mm spacere forran på sin nydelige 1996 A6 2.5TDI med 8x18 AVUS med ET48. Dekket buttet innover (er ei kule i opphenget der). Mener å huske at jeg også så et bilde av dette, men finner ikke det igjen. Tråden om felgkjøpet finnes ihverfall her.

Vet ikke om 100 2.8E og denne har samme oppheng forran, men vil anta det.

Blir det da plass for deg?

Tar utgangspunkt i at 10mm spacere ga Ole Gunnar et innpress på 38 og at dekkene han brukte var 225/40-18.

9x20 ET44 vil da havne 18,7 mm lengre inn. Det vil garantert ta i innover. Hvis du antar at Ole Gunnar kunne nøyd seg med å space drøyt 6mm, må du space en 9x20 felg 15mm for å gå klar innover.

Da vil toppen av dekket på 225/30-20 ligge 9mm lengre ut (og 3mm høyere) i skjermen enn hva det gjorde på Ole Gunnars sin når den var spacet 10mm. Det så sånn ut:

P5090002.jpg

Om jeg tror det går? Ikke hvis den skal bli lav ihvertfall. Og da er jeg enig med Runar. Med lite dekk skal det følge lite (null) luft....

Edit: Mr. Spangen kom meg i forkjøpet angående 8x18ET48.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da får jeg se hva det blir til, hadde jo vært fint syntes jeg men. planene er jo og få den senket å, ser dumt ut med stor mellomrom og sånne felger. Tusen takk for hjelpen:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.