ABY/ADU i audi 80Q B4 2.0E

Anbefalte innlegg

Heppsann.

Har tenkt på å sette inn en annen motor i min audi 80Q. Dette er en 1992mod, altså B4.

Av motorer så var det enten ABY eller ADU motor. Hente et vrak fra Sverige, og drite i tolling blir mest sannsynlig.

Uansett, dette blir kun gjennomført hvis det ikke trengs å skifte understell, eller andre stoore modifikasjoner. Motor får være ille nok;)

Vet at org innmat i S2 tåler 350+/-, og tror girkassa skal ligge på det punktet også!? Derfor blir det ikke over 350 i motoren.

MEN, er det noen som har noen anelse på hva som må bygges om for å få dette i 80`n? Motorfestene sitter på rammevangen og ikke på traversen som en liten opplysning. Ellers er det ikke mye jeg vet. Kan legge ved noen bilder av motorfestene.

Takk for svar;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal stax begynne selv på nesten det samme prosjektet.. Men hvis du har tenkt og ha dette godkjent er du nok nødt til og bytte til S eller RS understell!!

Hvis batterikassa di er like bak hovedlykta på førersiden må du iallefall fjerne den! Ellers så er vel det meste plankekjøring.. Mitt tips er at du bare begynner med prosjektet og tar småproblemene etter hvert!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, batterikassa er ved coupèn, på passasjersida! :)

Ja, er klar over at jeg må bytte til s2/rs2 bremser, men hadde håpet på at det gikk an å bruke det understellet som sitter der med tanke på at det er quattro ?

Noen som vet hvordan det er med de motorfestene som er der fra før? Kan de brukes? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, batterikassa er ved coupèn, på passasjersida! :)

Ja, er klar over at jeg må bytte til s2/rs2 bremser, men hadde håpet på at det gikk an å bruke det understellet som sitter der med tanke på at det er quattro ?

Noen som vet hvordan det er med de motorfestene som er der fra før? Kan de brukes? :)

Hvis det er drivverket du mener så kan det brukes ja..

Motorfestene kan også brukes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres BRA ut! Da blir nok dette SANNSYNLIGVIS påbegynt innen et år ;)

Dette burde vel bli godkjent hvis jeg bytter bremser? (bruke om igjen drivverket)

Edit: Noen som vet om girkassa passer på ABY/ADU?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres BRA ut! Da blir nok dette SANNSYNLIGVIS påbegynt innen et år ;)

Dette burde vel bli godkjent hvis jeg bytter bremser? (bruke om igjen drivverket)

Edit: Noen som vet om girkassa passer på ABY/ADU?

hvis du har en 5sylindra motor mener jeg kassa passer.. har du 4syl. så tror jeg at du må bytte ja! Trond Guldbrandsen sa iallefall det til meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal bytte girkasse, så kan det fort hende du må bytte stikkakslinger, og muligens fjærbein? Litt usikker på hva som finnes av dimensjoner der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 4`er. Dessverre.. Men ingen som vet om girkassa passer om? Høres ut som det blir endel mer arbeid med å bytte girkasse ja :(

Dette er en B4, vet ikke om det har noe å bety jeg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som faktisk har prøvd å montert girkassa som sitter i 4er B4`en på ABY eller ADU?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boltmønster mellom girkasse og motor på firer og femmer er ikke likt, så du må nok belage deg på å bytte girkasse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, jaja... er girkassa bolt-on på resten av drivverket da mon tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.