#1 Skrevet Januar 25, 2007 Skal ta over en t4 som ikke starter. Eieren snakket noe om ei vakumpumpe som gjorde slik at dene ikke vil starte. Er dette korekt? Og hva koster en slik pumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 Kan ikke skjønne at vakumpumpa kan gjøre slik at den ikke starter. Sjekk i første omgang sikring for motorelektronikk. Mener det er nr 15. Er denne def. starter ikke bilen. Årsaken til at den ryker er ofte ledningsbrudd/kortslutning i ledningene til forvarmeelementet på oljeåndeslangen. Kontakta, elementet og slangen ser du rett under ekspansjonstanken og litt inn mot manifolden. Ta evt. av kontakten. Hvis sikringen da holder er du på rett spor. Ledningsbruddet finner du antakelig da ca 30 cm ned i ledningsstrømpa. Typisk at disse gnisser av på T4 2.4. En annen ting er defekt gløding. enten glødepluggene eller sikringen for disse. Sikringen sitter i egen holder i venstre innerskjerm, rett ved batteriet. Fastskrudd flat smeltesikring. Innsprøytningstidspunktet/dieselpumpeinnstilling kan være feiljustert eller dieselpumpereima mangler tenner/slitt. Litt usikker på om 2.4 literen har rele for forsyningsspenning eller om det bare er 2.5 som har dette, men det hender isåfall at loddepunktene i dette releet sprekker. Releet sitter sammen med sikringene inni bilen. Husker desverre ikke nr på rele eller nummerering på plassen det sitter. Tett dieselfilter? Løsne dyserørene på ei og ei dyse, mens en annen betjener nøkkel/starter. Da skal det sprute diesel i pulsstøt ut av koblingene. Hvis alle disse tingene ER i orden.............tja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 25, 2007 takker, får se på den til helga hvis det blir en avtale. vanskeli å stille på pumpa på disse å vil det gi noe effekt? hvor gjør mann dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2007 I og med at den ikke har turbo tror jeg det eneste du oppnår med å stille noe på dieselmengden er høyere forbruk, svart eksos og feil på røykgassmåling ved eu-kontroll. Ei riktig timet dieselpumpe derimot gir den effekten motoren er ment å yte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2007 hva er det denne vakumpumpa gjør da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...