Hvilken olje er best, billigst og hvor?

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Golf IV med pumpedyse, er tid for oljeskift nå...

Hvilken olje skal jeg gå for?

Har hørt Agip har en olje beregnet for pumpedyse, er den ok?

Ellers har du jo Castrol og Mobil-1...

Dette er jo en olje som koster skjorta, på vag forhandler er det jo bare olje for over 1000,- så kommer filter i tillegg...: eek :

Dette er priser hvis man gjør jobben selv...svindel spør du meg..

Men det må vel til...:)

Hva anbefaler dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Mobil-1 oljen de har på Europris har de rette godkjenningene koster jo den ca 100/liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er det forøvrig flerfoldige tråder om her på forumet, sjekk hvilke spesifikasjoner bilen din krever, og kjøp deretter. Merket på emballasjen har relativt lite å si så lenge spesifikasjonene stemmer, så får man heller velge merke etter preferanser man selv måtte ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørr 10 stk og få 10 forskjellige svar:)

Jeg kjøpte Mobil-1 greier.. 69kr liter'n :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ha VW 505.01 til pd dieselen din mener jeg å huske. Den specen har ikke mobil1 0W-40 som de selger på Europris..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørr 10 stk og få 10 forskjellige svar:)

Jeg kjøpte Mobil-1 greier.. 69kr liter'n :)

Men du kjører ikke en pd dieselmotor... Mobil1 oljen du bruker har riktig spec for din bil, men ikke til pd diesel...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har pumpedysediesel og kjører på mobil 1 fra Europris.

Hva er det som evt er skadelig så lenge denne oljen ikke har de rette spes. da ?

Har kjørt på Titan Supersyn 5W30 olje før, men etter at jeg bytta til Mobil 1 olje så synest jeg motoren går penere, hører ikke løfterne ved kaldstart lenger heller.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må du nesten be forhandler/importør/produsent om svar på.. Bruker du olje med feil spesifikasjon i garantiperioden, mister du automatisk all garanti som omfatter motor..

Personlig holder jeg meg alltid til olje med riktig spesifikasjon til gitt motor..

Denne tråden starter med spørsmål om hvilken olje som er brukbar på pd diesel. Det er drøyt av deg og andre å anbefale noe produsenten av motoren ikke går god for. Hva hvis vedkommende får motorhavari etterpå.. Tar du ansvar da???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må du nesten be forhandler/importør/produsent om svar på.. Bruker du olje med feil spesifikasjon i garantiperioden, mister du automatisk all garanti som omfatter motor..

Personlig holder jeg meg alltid til olje med riktig spesifikasjon til gitt motor..

Denne tråden starter med spørsmål om hvilken olje som er brukbar på pd diesel. Det er drøyt av deg og andre å anbefale noe produsenten av motoren ikke går god for. Hva hvis degvedkommende får motorhavari etterpå.. Tar du ansvar da???

Nei nå får du gi deg.:fy:

Jeg anbefaler absolutt ikke denne oljen for noen andre, jeg forteller bare hvilken erfaringer jeg har med denne oljen, folk her inne må da bare bruke den oljen de vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Møller skal det IKKE brukkes annen olje enn olje spesielt beregnet for PD motorer. Dette hadde vist noe med høyere belastning av kammer og andre interne deler...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg gir meg ikke.... tror vi forblir uenige om denne saken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du MÅ bruke olje som er 505.01 eller 506.01 godkjent.

Jeg bruker Shell Helix Ultra etellerannet, som jeg kjøper på ett traktorverksted for ca 150,- for literen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg gir meg ikke.... tror vi forblir uenige om denne saken :)

He..he... ingenting som en skikkelig diskusjon Bård. :)

Mobil 1 olja skal jo være en av det beste olja på markedet, denne bli jo levert orginalt både på MB AMG og Porche.

Har jo lest om mange her som bruker denne oljen på TDI motorer (PD) uten problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo lest om mange her som bruker denne oljen på TDI motorer (PD) uten problemer.

Jeg har sett det samme. På tdiclub.com er det også flere som bruker Mobil Delvac1 og Shell Rotella syn, begge er 5W-40. Dette er egentlig oljer for "tyngre" dieselmotorer (HDEO) men ser ut til å gjøre det bra i pd dieselen (dokumentert med mange oljeanalyser).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye VW biler kommer med et klistermerke fra fabrikk, der står det "VW recomends Castrol". så på bilen min har jeg Castrol RS olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.