#1 Skrevet Januar 25, 2007 Viften støyer voldsom og det høres ut som om det er lager som har tatt kvelden. Er det 1 eller 2 vifter? Er det noen som kjenner til hvordan man bytter vifte?(Bilen er en 89mod med klima)Viften står vel helt akterut i motorrommet under den stive plasten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 25, 2007 En vifte, sitter i den plastboksen. Er ganske omstendelig jobb når man har klima, du må løsne den varmeapparatboksen fra bilen og løfte den litt opp, nok til å få ut viften. Viften sitter bare med en låsering på venstre side (sett fra førersetet), men du må skru av "tuten" fra fordamperboksen inn mot varmeapparatet. Grunnen til at du må løfte boksen opp er for å få ut vifta og viftemotoren, det går ikke uten å løfte enten varmeapparat/vifteboksen eller fordamperboksen (den til høyre), hvor sistnevnte er desidert enklest å løsne.. Tips: Gjør det inne i varme, ellers blir plastikken sprø (knekker) og limet sitter bom fast.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2007 Ok takker for svar. Skal skaffe meg en ny vifte og begynne å skru. Det er forskjell på viftene til biler med eller uten klima anlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2007 Jeg har nettopp byttet vifta på min å vil virkelig anbefale deg å løsne AC boksen dersom du ikke har gass i systemet ditt. Og er det gass så tøm dette å etterfyll senere hvis du ikke vil ha sinnsykt mye jobb. Dersom det er likt på 100'en som på en 200' 90mod 20v så skrur du løs hanskerommet, også er det et "hull" med et "lokk" som har fire skruer rundt som skal løsnes. Så skrur du av alle rør til AC boksen, og klipser av ledningene, og bare røsker å river i boksen til den løsner. (den sitter helt forjævelig!) Så kan du ta den ut å bytte vifta Er endel jobb, og vil også anbefale å fjerne panseret! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...