#26 Skrevet Januar 27, 2007 kjøp en sandsekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 27, 2007 Hehehe! Må jo se humoren i denne tråden, jeg kjenner meg så godt igjen her.. når det først klikker så klikker det seriøst! Ofte noe blir skadet eller ødelagt også Ang. brøytefolk så hadde jeg en bitter fiende der jeg bodde før, jeg parkerte firmabilen i et kryss hvor det ble tømt snø også, men jeg tok LANGT ifra hele krysset og sto heller ikke der han normalt kjørte skuffla eller noen gang hadde kjørt den. Men han ville alikevel være vrang så han begynte å måke dunger rundt bilen hver gang han kom forbi.. Det jeg gjorde da var bare å rygge ut av dungene uten å røre en spade, kjørte jo gammel amerikaner med 4x4 den gangen. Dette irriterte brøytemannen ENDA mer siden jeg ikke brydde meg, så til slutt klikka det for han å dumpa ALL snøen rundt bilen.. Dette var rett før påske, så etter det smelta snøen av seg selv.. Den sommeren flytta jeg, men neste vinter begynte han å terrorisere andre i samme feltet, inkl. sjefen min som bor i et annet felt der samme mannen brøyter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 28, 2007 Først og fremst må det vel til helvete være mulig å parkere bilen sin ett annet sted? Og uansett må det vel kunne gå an å ta en rolig prat med han som brøyter oppe hos deg, ikke skulle tenne på alle pluggene på en gang, og bruke kjeft???Mulig han brøyter snilt i området ditt heretter. Men det kan også hende at du har fått en fiende for livet, som kommer til å gjøre alt han kan for å gjøre livet ditt surt heretter... Har du noensinne kjørt lastebil selv? I så fall tror jeg du burde prøve før du åpner kjeften for mye. Og dessuten er jeg som regel plaget av alle de stygge personbilene som ligger og sinker meg. At en lastebil drar tungt i motbakkene er en kjennsgjerning. Men enhver sjåfør med litt vett i hodet stopper ikke i den bakken uansett, bare for å slippe frem noen personbiler. Og iallfall ikke om vinteren, for da er det vel ca 99% garantert at han ikke kommer i gang igjen etterpå. Men det har du kanskje ikke nok omløp i hodet ditt til å skjønne???? (Beklager OT her, men måtte bare få ut litt aggresjon over trangsynte idioter!) Ja er nok redd for han brøytekaren ikke er serlig blid.. men det driter jeg i, jeg har egen parkeringsplass utenfor huset mitt og der skal bilen min stå!. det var faktisk en traktor med fres.. og da kan du virkelig velge å kaste snøen 100meter den veien du vil.. men det viser seg nå att det er ho kjerringa som bodde oppe før som har fått dem til å hate huset jeg bor i: gråter : Føler faktisk med dere lastebilkjørere.. huff mye tung last der både på skuldra og i bilen.. vanlige folk har ikke peiling hvordan det er og kjøre en så tung bil, med så mye last som dere har i til tider! 20-30 tonn? og på vintern bør du ha nerver av stål! har kjørt en del ilag med en venn og det er plannlegging før hver eneste lille bakke,, max pådrag!! han har en steike ny scania 520 euro 3,eller no sånt.. er ihverfall noe sinnsykt med hester i den,, godt over 500hk.. vi fikk stopp en gang opp gratangsfjellet,pga en buss uten kjettinger som sto fast foran oss... måtte ut i snøstorm og sette på kjettinger med hengern på tverra og 100person biler som var rimelig forbannet for di ikke skjønte hvorfor det ikke gikk og flytte biln?! endte med att naf måtte trekke oss opp til toppen. synes di fleste er flink å slippe bilister forbi.. bruker alltid og hilse takknemelig med nødblinkern! den scaniaen går (nesten) like godt som min bil uten last på sommern: eek : http://www.ht.no/nyttinord/article72287.ece ble litt of topic jaja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 28, 2007 tenkte bare å tipse: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=74714 Jørgen du er konge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 28, 2007 jippi jeg fant meg ett billi panser:) http://193.213.24.227/4daction/WA_Varegruppe/?Varegruppe=0002&ASP=2378510&Type=Audi&Model=S4&Year=1992 da mangler jeg bare forskjermen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 29, 2007 JEg kjører lastebil, jeg brøyter. Og jeg stopper ikke for folk som skal prate dritt. Gi brøytesjåføren 200spenn for å ta litt forsiktig forbi hos deg....da ordner det seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 29, 2007 Genial holdning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 29, 2007 Skjønner irritasjonen her. Men holder med disse som kjører lastebil en del. Klart det er kjipt at bilen blir spruta ned..MEN..faren min brøyter også med traktor og fres, han har fått huden full noen ganger. Men hvor gjør du av snøen når du kjører i små trange gater? Fresen er ikke stor nok til å dra med seg snø fra en gate som er 100meter lang forså å frese det ut, det er ikke mulig det.. Og om han brukter måkeskjær, så klager de på at det blir brøytekanter.... Det er også mange idiotiske parkeringer med biler som også gjør det bortimot umulig å måke, men man må jo måke der, for ellers blir folk sure da også og skjønner ikke hvorfor i helvette man ikke brøyta hos dem? Og ang. det med trege lastebiler. Jeg har kjørt Oslo-Stavanger i mange mange år, og ser det samme hver gang. Vi kjører bak en lastebil, og gjentatte ganger, har sett oppmot 4 ganger, at samme bilen kjører forbi..forbi...forbi...og forbi igjen..Hva tjener man på det? Alt i alt så vil man ikke klare å "kjøre fra" lastebilen da den kjører jevnt og trut hele tiden.... Nå mener jeg ikke å skyte dere som er irriterte, men det er ikke så lett som alle skal ha det til...Som en sa her tidligere i tråden, man kunne jo prøvd selv Uansett, glad jeg har egen garage 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 29, 2007 JEg kjører lastebil, jeg brøyter. Og jeg stopper ikke for folk som skal prate dritt. Gi brøytesjåføren 200spenn for å ta litt forsiktig forbi hos deg....da ordner det seg. hehe ja det var faktisk ikke dumt tenk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 29, 2007 JEg kjører lastebil, jeg brøyter. Og jeg stopper ikke for folk som skal prate dritt. Gi brøytesjåføren 200spenn for å ta litt forsiktig forbi hos deg....da ordner det seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 30, 2007 Har bodd på boligfelt i alle år, og har aldri hatt trøbbel med brøytefolka! Både her jeg bor nå og da jeg bodde hos foreldra mine, så brukte/bruker de fres, men de løser det perfekt hver gang. Og bilene mine har alltid stått ute, og da rett ved veien på boligfeltet! så hadde jeg kommet til et sted, hvor brøytesjåfærer pepret bilen min med singel hver gang han brøytet, hadde jeg også blitt irritert! Har også flere kompiser som brøyter og hører aldri de får klager på slike ting som dette! Jeg trur jaggu jeg hadde stått klar og pukket opp steina og isklumpa og pepret han tilbake! For slik han holder på, skal man ikke tålerer! Og når det gjelder lastebilsjåfører: all honør til dere!!! De drar ofte fryktelig tungt og på vinterstid er det ikke bare bare å være ute å kjøre, og da særlig ikke når det finnes så mye rare billister også! Jeg vet om et voksent ektepar som tok en test når de skulle på hytta. Det var snakk om en lang biltur. En gang bestemte de seg for å ligge bak en trailer hele veien, og en annen gang brukte de flittig forbikjøringsfelta. Jeg husker ikke tidsforskjellen, men de sparte absolutt ikke mye på å drive å stresse å kjøre forbi! Lykke til med bilen din, håper du får den tipp, topp igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 30, 2007 Betale 200.- ekstra for at de ikke skal ødelegge bilene våre? Da har jeg hørt det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 30, 2007 Betale 200.- ekstra for at de ikke skal ødelegge bilene våre?Da har jeg hørt det også. hehehhehehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 30, 2007 Det er nok mange som brøyter uten å ta hensyn til biler og andre ting... Men det går an å frese uten å sprute på biler. Man kan nemlig koble ut fresen når man passerer en audi..dra snøen forbi, clutsje inn fresen igjen når man nærmer seg mazdaen lengre bort...ingen problem:) Angående de 200spenn...er mange som betaler litt for at man skal brøyte litt ekstra....sånn som kommunen ikke betaler deg for at du skal gjøre. Jeg ser på meg selv som en av se "snille" brøytesjåførene..som av og til venter litt hvis folk kommer ut og flytter bilene sine...da får man rydda opp litt og alle blir fornøyde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 30, 2007 Det er nok mange som brøyter uten å ta hensyn til biler og andre ting... Men det går an å frese uten å sprute på biler. Man kan nemlig koble ut fresen når man passerer en audi..dra snøen forbi, clutsje inn fresen igjen når man nærmer seg mazdaen lengre bort...ingen problem:)Angående de 200spenn...er mange som betaler litt for at man skal brøyte litt ekstra....sånn som kommunen ikke betaler deg for at du skal gjøre. Jeg ser på meg selv som en av se "snille" brøytesjåførene..som av og til venter litt hvis folk kommer ut og flytter bilene sine...da får man rydda opp litt og alle blir fornøyde. hahah hvordan i alle dager klarte du å gjette att kjerringa har en mazda: eek : som står v sia av meg heheheh bra sammentreff.. trudde nesten du var han fyren som jeg kjørte etter.. men du høres alt for hyggelig ut til det Fikk meg nye 500 hundre spenn i bot i dag pga han karen.. han ringte kommunen å fikk hele gata bøtelagt.. begrunnelse ingen parkering i 30sone. siden august har jeg fått 2500kr i bøter å det er på min egen parkeringsplass,men på vintern vises ikke asfaltkanten så da kan di si att jeg står på kommunal vei. Gir opp hele skiten snart.. har aldri fått ei bot i mitt liv ellers på 11år bak styret. Kjipt att bilen står på muttern forsikring på meg: 30.000 i året. forsikring på muttern: 6200 full kasko. : faint : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 30, 2007 Hm...bare å måkke frem stripa i asfalten å ta bilde... Men det er maaaaange som ikke orker å måkke..så litt utpå vinter står de midt i gata. Selv sagde jeg hull i stakitten så jeg fikk bilen innafor. 30tusen var dyrt du... Min koster 2400 med delkasko... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 30, 2007 jepp men jeg har -20 i bonus ++ den bilen er merket rødt i registeret dems så dem vurderer sterkt hvem som får registrere og ikke.. en 18-20åring får fort probs!! husker cossien, var nesten ingen som ville forsikre den!! "Husk vi snakker full kasko her!" betalte 13500 på en granada 2.8i ghia 82mod for bare ansvars forsikring! Tok bilde av bilen,plassen og leverte gård\bruks:nr\skjøte til eiendomen som viser att det er privat! men NEI! det nytter bare ikke.. kjenner 1 som fikk igjen på en klage.. men pengene fikk han ikke betalt tilbake før neste årsskifte?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 30, 2007 menne en annen ting det panseret jeg skulle få fra nbs kostet 2000 å sende???? hvordan går det ant? panseret kosta jo for F 1500kr? så jeg droppet d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 30, 2007 Forresten, har du invalidaggregat i din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 30, 2007 Forresten, har du invalidaggregat i din? Unnskyld!? hva snakker du om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 31, 2007 automatgir:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 31, 2007 automatgir:p heheh nei har den 6trinns sports kassa: rock : hvis du har sett en tidligere link har jeg leitet etter en automat til en 100cc.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...