Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg satt på koni senkesett nå i januar.

Hørte at jeg måtte ta firehjulskontroll før jeg drar biltilsynet for godkjenning?

Hvem har gjort det/ikke måttet gjort det? Og hva gjør de? Hørte de bare sjekka om boltene satt ordentlig på : haha :

For det koster jo 1800 kr på audiverksted : bråk :

Og hvor mye koster det på biltilsynet? :confused: hørte det ihvertfall var under tusenlappen : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Jeg satt på koni senkesett nå i januar.

Hørte at jeg måtte ta firehjulskontroll før jeg drar biltilsynet for godkjenning?

Hvem har gjort det/ikke måttet gjort det? Og hva gjør de? Hørte de bare sjekka om boltene satt ordentlig på : haha :

For det koster jo 1800 kr på audiverksted : bråk :

Og hvor mye koster det på biltilsynet? :confused: hørte det ihvertfall var under tusenlappen : rolleyes

Biltilsynet krever en hjulkontroll etter senking for å få det godkjent. Viktig å ta med papirene fra verkstedet som utfører kontrollen.

En firehjulskontroll skal være full kontroll og justering av alle hjulvinkler. Noe som er viktig for å ikke slite dekkene fortere enn nødvendig. Hvis verkstedet bare sjekker boltene bør du benytte ett annet verksted.

Prisen for selve godkjenningen hos biltilsynet ligger på ca 500,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er rett det Inge sier at biltilsynet firhjulskontroll, de krever også lyskontroll(Endre grunn instillingen på lysene)

Prisen ligger på 430,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4hjulsutmåling består av litt mere en å sjekke en bolt. :)

1800.- var ikke så verst pris for det. Kjør på mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke så værst. man får det for 1000lappen billigere andre steder,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF gjør det for 800 + eventuell timepris for justering. Den prisen fikk jeg i ålesund iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mens mange verksteder har fastpris på 1000kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

restbiler as i moss har fastpris på 4 hjulskontroll samt eventuelle innstillinger . mener de tok rundt en 1000 lapp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fastpris på 1250 inkl mva. Da justeres alt som trengs å justeres.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da trur jeg at jeg skal sjekke priser andre steder enn audiverkstedet i særp først ja ;P takk for tipset om pris ;)

lyskontroll,serr? det kanke koste så mye mer hvis man tar det samtidig som 4hjuls vel =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF har veldig brae priser på slikt. Betalte like under 1000kr for kontroll og justering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lysjustering koster som oftest ingenting når man tar det sammen med et eller annet annet.. Ellers pleier de ofte å kunne justere lyset når man er på kontrollen for å få bilen godkjent også, er min erfaring.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som også gjør 4-hjulsmålingen billigere om det trengs justering er å sørge for at ikke justeringene sitter fast, da slipper verkstedet bruke dyre minutter på det i stedet for bare å justere hjulvinkler.. En kontroll/justering er fort gjort om man ikke treffer på hindringer..

Mvh Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes. Å betale noen som tar mange hundre kroner timen for å stå med tang og rustløser er meningsløst etter min mening..

I tillegg er terskelen for å gi opp å løsne rustne skruer som oftest rimelig lav, så i mange tilfeller får man ikke justert engang. Bedre å gå over selv og løsne alt, så er som oftest måling og justering gjort på under en time..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.