#1 Skrevet Januar 26, 2007 Jeg er nødt til å overhale automatgirkassen, og har nå skrudd i ganske mange timer for å løsne akslinger og diverse annet slik at automatgirkassa kan skrues løs fra motoren og senkes ned. Jeg kommer rett fra "grava" nå, og sitter å spekulerer litt. Planen var å dra på Biltema og kjøpe en slik girkassejekk for å senke ned, og senere sette på plass girkassen. Men det er ikke bare bare å få skrudd løs alle boltene som forbinder kassa og motoren. I tillegg er det ganske trangt og tidkrevende å skru løs starter, konverteren osv. Og i tillegg lurer jeg på hvordan det blir å få satt på plass kassa igjen til slutt. Det jeg da lurer på, er om det kan være like greit å løfte ut hele motoren og girkassa i ett med en elefanjekk. Automatkassa veier 120 kg. Men tåler de to løftekrokene på motoren at man løfter ut motor med automatgirkassen? Hvis dette lar seg gjøre så ser jeg for meg at det blir mindre prakk. Totalt tar det neppe så mye mer tid. Fronten demonterer jeg ganske kjapt, det samme med radiator og alt annet som er tilkoblet. I tillegg slipper jeg å kjøpe en slik girkassejekk. mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2007 Litt offtopic kanskje, men når du først har kassen ute, hvorfor ikke bygge om til manuell? Da kan du til og med chippe bilen uten å være redd for at kassen går i grus hver 3. uke:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2007 Litt offtopic kanskje, men når du først har kassen ute, hvorfor ikke bygge om til manuell? Da kan du til og med chippe bilen uten å være redd for at kassen går i grus hver 3. uke:) Hehe Det er flere som har hintet om det samme. Men jeg kjøpte en bil med automatgir fordi jeg vil ha en bil med automatgir. Føler meg litt ferdig med giring, og vil ha den komforten en automatkasse gir. Jeg sikter meg inn på litt i overkant av 300 hk, og undersøker muligheten for å oppgradere/forsterke de svakeste punktene i automatkassa. Jeg ser ingen nytte av å ha noe særlig over 300 hk på en gatebil. Man kan jo i veldig liten grad utnytte seg av slike effekter til vanlig. Da legger jeg heller penger i en rally/rallycross bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...