Anbefalte innlegg

Lurer på å ta en liten service på toppen om en stund. Har fått litt rasling i bakkant av toppen.. Før har den forsvunnet med oljeskift. Men den forsvant ikke nå. Skal bytte reg reim og strammer også. Er det noe annet i toppen jeg burde bytte når jeg er igang? Tetninger osv? Like greit å ta alt når jeg først er igang.

Er akkurat ferdig med å overhale bunndelen, så jeg kunne tenkt meg å få toppen driftsikker også. Fy f.... så mye "dritt" det var i bunnpanna, silen på oljepumpa helt full i "dritt" også. Mistenker at det er mer igjen i motoren. Noen tips på hvordan jeg kan fjerne det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anngående raslelyden fra bakkant av toppen,er 99% sikker på at det kun er å bytte strammingen og kjeden på kamakslingene. Har vært bort i dette flere ganger!ALLE mener det er ventilløfterne,og etter at disse er byttet er det bare : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var å sjekket pris på den strammeren for en stund siden. Opp under 2000 om jeg ikke husker feil.

Er det noen som har et bilde av toppen til AEB motor?

Eller link til side som har?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lyden du hører i bakkant er nok kam kjedet å strammeren som er på tide å bytte. Ta et skrujern å hold nedtil å legg øra di på så hører du godt om det er den.. Sim ringene på kammene kan vær greit å skifte når du først skal skifte litt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.