Noen med greie på XENON her? Helt krise. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Er det noen her med greie på Xenon som kunne være så snille og ta seg tid og hjelpe meg litt med dette? Begynner og gå meg på nervene.. Håper dere orker og lese alt:

Begynte med at den ene lampa begynte og blinke, så slukka den. Bytta pære (og den ink ballast? D1S) men ingen ting skjedde.

Fikk høre at det kunne være tenneren så jeg kryss bytta den med tenneren som sitter på den andre lykta. Prøvde først den lampa som ikke fungerte med med den tenneren fra den lampa som virket. Det som skjedde da var at lampa begynte og blinke. så ble det stille i ett par sekunder så begynte den og blinke igjen men da begynte det og blinke gult. Og sånn holdt det på til jeg skrudde av. Den andre lykta funka overhode ikke og der hadde jeg skrudd på den tenneren fra den lykta som ikke fungerte i utgangspunktet.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor den lampa med den tenneren som fungerer begynte og blinke? Den lyser jo fint når den står i den andre lykta..

Håper noen her har noen meninger og innspill her, begynner og bli litt små gal av og ikke få lys i den.. Og om det evnt er noen her som har greie på det og som kan ta en titt eller som vet om noen verksteder i Østfold som er flinke og bedre på pris enn feks Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jording og spenningstilførsel. Høres ut som et klassisk eksempel på dårlig kontakt. Mål mellom jord og karosseriet at det er tilnermet 0 ohm. Mål deretter at du har 13-15 volt inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor måler jeg dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål på kontakten inn til balasten (fra det originale lys ledningsnettet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være greit å nevne at du bør holde måleutstyr og ikke minst fingrene dine langt unna kabelen som går ut fra ballast til lykten da spenningen her er i 20.000 Volts klassen. Alvoret til side, kan hende den menneskelige reg.reima hopper over et par hakk om du har fingrene på feil sted til feil tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vært mye feil med selve lampa på disse bilene ..jordingen til lampa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje ikke jeg tørr og rote med det selv da!

Men jeg lurer på om jeg har kommet frem til at både tenner og pære har gått.. lampa begynte jo brått og blinke og det kan vel ha gjort at pæra har gått ? Prøvde og bytte over tenner og pære til den lykta som ikke fungerte nå i kveld og da ble det lys..

Må jo være der feilen ligger da ? Er vel mulig at når pæra blir utsatt for masse blinking at den til slutt går?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke umulig at du har funnet feilen da Marius :glad:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.