Anbefalte innlegg

har en 2.2 10v turbo motor i min coupe quattro type 85. noen så kan hjelpe med motor kode. di siste 7 tallene på turboen er: 970 6411 type K26.

noen så vet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du hvor du kan lese av motorkoden din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du mailer meg understellsnret så skal jeg nok finne det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her ser du hvor du kan lese av motorkoden din

 

Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du mailer meg understellsnret så skal jeg nok finne det ut.

 

Hvordan finner du det ut på en ombygd bil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner du det ut på en ombygd bil?

 

Om bilen er ombygd, og motorskiftet ikke er registrert da kan det nok bli problemer ja. Beklager, jeg visste ikke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan finner du det ut på en ombygd bil?

 

du må nok se på motoren etter motorkoden. fikk tips om dette å fannt ut hvilken motor eg hadde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nok se på motoren etter motorkoden. fikk tips om dette å fannt ut hvilken motor eg hadde

 

Jeg vet ;) Var bare en kommentar til Tarjei, da Coupe Quattro aldri ble levert med turbo-motor, og den i så tilfelle er ombygd. Hva slags motor fant du ut at det var da?

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ;) Var bare en kommentar til Tarjei, da Coupe Quattro aldri ble levert med turbo-motor, og den i så tilfelle er ombygd. Hva slags motor fant du ut at det var da?

 

mvh

EW

 

Fant ut at det var en MC. hadde håpet det var en KG. men, men. er 3"effektanlegg. rs2 intercooler. å 0.7 i ladetrykk så hjelper jo littegran på. er vel 165 hk eller noe sånnt i MC'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 165hk på ca. 0.4 bar ja..

 

med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 165hk på ca. 0.4 bar ja..

 

med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:)

 

vet du kor det går an å få tak i dette? å hva det koster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at det var en MC. hadde håpet det var en KG. men, men. er 3"effektanlegg. rs2 intercooler. å 0.7 i ladetrykk så hjelper jo littegran på. er vel 165 hk eller noe sånnt i MC'n?

 

MC er en mer moderne motor enn KG så vidt jeg har forstått, og maks effektuttak med bleedventil, strammere fjær eller annet er det samme som KG, ca 240hk. Hvordan dette gjøres er skrevet om i flere tråder på forumet.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC er en mer moderne motor enn KG så vidt jeg har forstått, og maks effektuttak med bleedventil, strammere fjær eller annet er det samme som KG, ca 240hk. Hvordan dette gjøres er skrevet om i flere tråder på forumet.

 

Mvh

EW

 

men har hørt at toppen på en KG har større ventiler å noe greier. eller tar eg feil der? du vet vel ikke kor eg får tak i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 165hk på ca. 0.4 bar ja..

 

med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:)

 

Jeg kjørte 1.2 med kun bleedventil og luring av orginal hjerne...

1.1 på topp turtall

 

Gikk meget bra synes jeg :) (skyldes lyden)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG er eldre og kjipere enn MC, som er nyere med mer avansert motorstyring. Forskjellene er ikke så veldig store, og trimming er like lett/vanskelig på begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg tak i en bleedventil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg tak i en bleedventil?

 

http://www.maxam-tuning.com, krb.no, turbofun.no, ebay.de/com/co.uk, streetdesign.no, biltema, etc etc etc..alle tuningsjapper på nett og på "jord"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.