#1 Skrevet Januar 26, 2007 har en 2.2 10v turbo motor i min coupe quattro type 85. noen så kan hjelpe med motor kode. di siste 7 tallene på turboen er: 970 6411 type K26. noen så vet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2007 Her ser du hvor du kan lese av motorkoden din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2007 Om du mailer meg understellsnret så skal jeg nok finne det ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2007 Her ser du hvor du kan lese av motorkoden din Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 27, 2007 Om du mailer meg understellsnret så skal jeg nok finne det ut. Hvordan finner du det ut på en ombygd bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 27, 2007 Hvordan finner du det ut på en ombygd bil? Om bilen er ombygd, og motorskiftet ikke er registrert da kan det nok bli problemer ja. Beklager, jeg visste ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2007 Hvordan finner du det ut på en ombygd bil? du må nok se på motoren etter motorkoden. fikk tips om dette å fannt ut hvilken motor eg hadde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2007 du må nok se på motoren etter motorkoden. fikk tips om dette å fannt ut hvilken motor eg hadde Jeg vet Var bare en kommentar til Tarjei, da Coupe Quattro aldri ble levert med turbo-motor, og den i så tilfelle er ombygd. Hva slags motor fant du ut at det var da? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2007 Jeg vet Var bare en kommentar til Tarjei, da Coupe Quattro aldri ble levert med turbo-motor, og den i så tilfelle er ombygd. Hva slags motor fant du ut at det var da? mvh EW Fant ut at det var en MC. hadde håpet det var en KG. men, men. er 3"effektanlegg. rs2 intercooler. å 0.7 i ladetrykk så hjelper jo littegran på. er vel 165 hk eller noe sånnt i MC'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2007 er 165hk på ca. 0.4 bar ja.. med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2007 er 165hk på ca. 0.4 bar ja.. med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:) vet du kor det går an å få tak i dette? å hva det koster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2007 Fant ut at det var en MC. hadde håpet det var en KG. men, men. er 3"effektanlegg. rs2 intercooler. å 0.7 i ladetrykk så hjelper jo littegran på. er vel 165 hk eller noe sånnt i MC'n? MC er en mer moderne motor enn KG så vidt jeg har forstått, og maks effektuttak med bleedventil, strammere fjær eller annet er det samme som KG, ca 240hk. Hvordan dette gjøres er skrevet om i flere tråder på forumet. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2007 MC er en mer moderne motor enn KG så vidt jeg har forstått, og maks effektuttak med bleedventil, strammere fjær eller annet er det samme som KG, ca 240hk. Hvordan dette gjøres er skrevet om i flere tråder på forumet. Mvh EW men har hørt at toppen på en KG har større ventiler å noe greier. eller tar eg feil der? du vet vel ikke kor eg får tak i dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 27, 2007 er 165hk på ca. 0.4 bar ja.. med en chip eller bleedventil til ecu så kan du kjøre 0.9 uten problem:) Jeg kjørte 1.2 med kun bleedventil og luring av orginal hjerne... 1.1 på topp turtall Gikk meget bra synes jeg (skyldes lyden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 27, 2007 KG er eldre og kjipere enn MC, som er nyere med mer avansert motorstyring. Forskjellene er ikke så veldig store, og trimming er like lett/vanskelig på begge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2008 hvor får jeg tak i en bleedventil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 2, 2008 hvor får jeg tak i en bleedventil? http://www.maxam-tuning.com, krb.no, turbofun.no, ebay.de/com/co.uk, streetdesign.no, biltema, etc etc etc..alle tuningsjapper på nett og på "jord" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...